Τι έλειψε, μετά από δύο χρόνια υγειονομικής κρίσης -και των επιπτώσεις αυτής, από τους/τις μαθητές/τριές μας; Οι εμπειρίες -ζωής και κοινωνικοποίησης- με τους συμμαθητές τους! Οι ευκαιρίες να εκδιπλώσουν τις δεξιότητές τους και τα ενδιαφέροντά τους. Όσα αναπτύχθηκαν και όσα λανθάνουν στον άνυδρο τόπο μιας σχολικής καθημερινότητας, η οποία, ορισμένες φορές, “διεκπεραιώνεται” τυπικά.
To καλοκαιρινό εργαστήριο «Μύρτις: Πρόσωπο με πρόσωπο με το παρελθόν» είναι μια ευκαιρία μαθητές και μαθήτριες που έχουν αποφοιτήσει από την ΣΤ΄ Δημοτικού να εργαστούν ομαδικά και μέσω βιωματικών δράσεων -που ενσωματώνουν μεθοδολογία διερευνητικής μάθησης, ερευνητικού (επιστημονικού) σχεδιασμού και διαθεματικών προσεγγίσεων- να αναζητήσουν τα ίχνη, τον πολιτισμό, την καθημερινότητα της αρχαίας Αθήνας. Δεν πρόκειται για μια ακόμη “ευκαιρία” για μάθημα, αλλά για μια περιπέτεια στον χρόνο. Η αναζήτηση δεν είναι διαμεσολαβημένη, αλλά αυθεντική. Οι μαθητές και οι μαθήτριες, εκτός πολλών άλλων αυθεντικών εμπειριών, θα ενημερωθούν και θα εξοικειωθούν, επί παραδείγματι, με την αρχαιολογική έρευνα. Αυτή τη φορά όχι μόνο μέσω της εισήγησης/παρουσίασης ενός/μιας ειδικού -αρχαιολόγου, αλλά λαμβάνοντας μέρος σε μια “αυθεντική” ανασκαφή. Θα γνωρίσουν την επιστημονική μεθοδολογία, τις τεχνικές, τις απαιτήσεις και τις συνέπειες μιας αυθεντικής αρχαιολογικής έρευνας πεδίου. Θα ενημερωθούν για τη διατροφή στην Αθήνα την εποχή της Μύρτιδος, αλλά και θα γευθούν τις λιχουδιές των παιδιών πριν 2500 χρόνια. Θα απολαύσουν τον νυχτερινό αττικό ουρανό όπως είναι σήμερα, αλλά όπως ήταν και το 430 π.Χ. και θα ονειρευτούν το μέλλον τους. Στη metaverse εποχή τα όνειρα δεν οπτικοποιούνται -ακόμη, αλλά τα ημερολόγια των μαθητών/τριών, ψηφιακά ή συμβατικά, μπορούν να αποκαλύψουν το μέλλον μας…