Διεύθυνση Αλληλογραφίας:
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, 45110, Ιωάννινα
Τηλέφωνο Επικοινωνίας:
E-mail:
URL:
6987924378
athikoutsianou@gmail.com
https://www.researchgate.net/profile/Athina-Koutsianou
Η Αθηνά Κούτσιανου είναι Διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και έχει ολοκληρώσει τις προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές της στις Επιστήμες της Αγωγής με ειδίκευση «Ψυχολογία – Συμβουλευτική» στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Ο τίτλος της διδακτορικής της διατριβής είναι «Επιστημικές πεποιθήσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με θέματα φυσικών επιστημών και ιστορίας: Ανάπτυξη και εγκυροποίηση ερευνητικού εργαλείου και διερεύνηση της σχέσης με τις αντιλήψεις για τη μάθηση μέσω διερεύνησης. Έχει πραγματοποιήσει μέρος των διδακτορικών της σπουδών στο Πανεπιστήμιο του Groningen στην Ολλανδία (Institute for Science Education and Communication, ISEC), στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+. Παράλληλα, εργάζεται ως εκπαιδευτικός στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Έχει συμμετάσχει σε διεθνή συνέδρια και έχει δημοσιεύσει εργασίες της σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν σε θέματα εκπαιδευτικής ψυχολογίας, εκπαίδευσης στις φυσικές επιστήμες και στην ιστορία, καθώς και σε θέματα μεθοδολογίας της εκπαιδευτικής έρευνας.
Ερευνητικά Ενδιαφέροντα
Επιστημικές πεποιθήσεις και επιστημική νόηση
Αντιλήψεις για την έρευνα και τη μάθηση μέσω διερεύνησης
Αντιλήψεις για την επιστήμη και τους επιστήμονες
Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας
Εκπαιδευτικές μεταβάσεις και σχολική προσαρμογή
Συμβουλευτική ψυχολογία και ψυχοεκπαίδευση
Δημοσιεύσεις σε διεθνή και ελληνικά περιοδικά με κριτές
Έτος | Δημοσίευση |
---|---|
2021 | Unravelling the interplay of primary school teachers’ topic-specific epistemic beliefs and their conceptions of inquiry-based learning in history and science Koutsianou, A. & Emvalotis, A. (2021). Unravelling the interplay of primary school teachers’ topic-specific epistemic beliefs and their conceptions of inquiry-based learning in history and science. Frontline Learning Research, 9(4), 35–75. https://doi.org/10.14786/flr.v9i4.777 |
2019 | Greek pre-service primary teachers’ efficacy beliefs in science and mathematics teaching: Initial adaptation of the STEBI-B and MTEBI instruments Koutsianou, A., & Emvalotis, A. (2019). Greek pre-service primary teachers’ efficacy beliefs in science and mathematics teaching: Initial adaptation of the STEBI-B and MTEBI instruments. International Journal of Educational Methodology, 5(3), 375-385. https://doi.org/10.12973/ijem.5.3.375 |
2018 | Greek primary school students’ images of scientists and their work: has anything changed? Emvalotis, A., & Koutsianou, A. (2018). Greek primary school students’ images of scientists and their work: has anything changed? Research in Science & Technological Education, 36(1), 69–85. https://doi.org/10.1080/02635143.2017.1366899 |
2018 | Outcomes of a universal social and emotional learning (SEL) group for facilitating first-grade students’ school adjustment Vassilopoulos, S. P., Brouzos, A., & Koutsianou, A. (2018). Outcomes of a universal social and emotional learning (SEL) group for facilitating first-grade students’ school adjustment. International Journal of School & Educational Psychology, 6(3), 223–236. https://doi.org/10.1080/21683603.2017.1327830 |
Ανακοινώσεις και δημοσιεύσεις σε πρακτικά διεθνών και εθνικών συνεδρίων
Έτος | Δημοσίευση |
---|---|
2019 | Exploring aspects of pre-service primary teachers’ epistemic cognition while dealing with a socio-scientific issue: A think-aloud study Desikou, L., Koutsianou, A., & Emvalotis, A. (2019). Exploring aspects of pre-service primary teachers’ epistemic cognition while dealing with a socio-scientific issue: A think-aloud study. In Levrini, O. & Tasquier, G. (Eds), The Beauty and Pleasure of Understanding: Engaging With Contemporary Challenges Through Science Education (pp. 907-918), Bologna, Italy. |
2017 | Πεποιθήσεις φοιτητών/ριών για την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας και αντιλήψεις για τη διδασκαλία των μαθηματικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Εμβαλωτής, Α., & Κούτσιανου, Α. (2017, Δεκέμβριος). Πεποιθήσεις φοιτητών/ριών για την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας και αντιλήψεις για τη διδασκαλία των μαθηματικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Αναρτημένη ανακοίνωση στο 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθηματικών (ΕΝΕΔΙΜ), Αθήνα. |
2017 | Greek pre-service primary teachers’ efficacy beliefs in science and mathematics teaching: How confident are they with science and mathematics teaching? Koutsianou, A. & Emvalotis, A. (2017, July). Greek pre-service primary teachers’ efficacy beliefs in science and mathematics teaching: How confident are they with science and mathematics teaching? Paper presented at the International Conference on Educational Research: Confronting Contemporary Educational Challenges Through Research, Patras, Greece. |
2017 | Greek primary school students’ perceptions of scientists Desikou, L., Emvalotis, A., & Koutsianou, A. (2017, July). Greek primary school students’ perceptions of scientists. Paper presented at the International Conference on Educational Research: Confronting Contemporary Educational Challenges Through Research, Patras, Greece. |
2016 | Εφαρμογή ενός ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος για τη διευκόλυνση της σχολικής προσαρμογής παιδιών πρώτης δημοτικού, μέσω της ανάπτυξης των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων τους Βασιλόπουλος, Σ., Μπρούζος, Α., & Κούτσιανου, Α. (2016). Εφαρμογή ενός ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος για τη διευκόλυνση της σχολικής προσαρμογής παιδιών πρώτης δημοτικού, μέσω της ανάπτυξης των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων τους. Ανακοίνωση στο 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, Βόλος. |
2016 | Διερεύνηση της αποτελεσματικότητας ενός ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος για τη διευκόλυνση της σχολικής προσαρμογής παιδιών πρώτης δημοτικού Βασιλόπουλος, Σ., Μπρούζος, Α., & Κούτσιανου, Α. (2016). Διερεύνηση της αποτελεσματικότητας ενός ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος για τη διευκόλυνση της σχολικής προσαρμογής παιδιών πρώτης δημοτικού. Ανακοίνωση στο 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας, Αθήνα. |
Επαγγελματική εμπειρία
07/2024 – Σήμερα | Μόνιμη Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο Δημοτικό Σχολείο Αρχοντοχωρίου, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Αιτωλοακαρνανίας, Αιτωλοακαρνανία, Ελλάδα |
09/2023 – 06/2024 | Μόνιμη Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο Δημοτικό Σχολείο Χρυσοβίτσας Ξηρομέρου, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Αιτωλοακαρνανίας, Αιτωλοακαρνανία, Ελλάδα |
09/2022 – 06/2023 | Αναπληρώτρια Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο Δημοτικό Σχολείο Ξηρολίμνης, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Κοζάνης, Κοζάνη, Ελλάδα |
09/2020 – 06/2021 | Αναπληρώτρια Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο Δημοτικό Σχολείο Δρυμού Αιτωλοακαρνανίας, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Αιτωλοακαρνανίας, Αιτωλοακαρνανία, Ελλάδα |
03/2016 – 06/2016 | Αναπληρώτρια Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε Σχολική Μονάδα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), 4ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Ιωαννίνων, Ιωάννινα, Ελλάδα |
03/2014 – 07/2014 | Πρακτική άσκηση στο Συμβουλευτικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (Σ.ΚΕ.Π.Ι), Ιωάννινα, Ελλάδα |
2013 – 2015 | Παροχή επικουρικού έργου στη Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (συνολική διάρκεια απασχόλησης 3 δίμηνα), Ιωάννινα, Ελλάδα |
Εκπαίδευση
09/2018 – 01/2019 | Επισκέπτρια Διδακτορική Φοιτήτρια στο Institute for Science Education and Communication, Faculty of Science and Engineering, University of Groningen, Netherlands Συμμετοχή στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ (Βασική Δράση ΚΑ1 «Μαθησιακή κινητικότητα ατόμων: (i) Κινητικότητα για σπουδές») |
2017 – Σήμερα | Υποφήφια Διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών Αγωγής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Ιωάννινα, Ελλάδα Τίτλος διατριβής: Επιστημικές πεποιθήσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με θέματα φυσικών επιστημών και ιστορίας: Ανάπτυξη και εγκυροποίηση ενός ερευνητικού εργαλείου. |
2012 – 2015 | Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στις Επιστήμες της Αγωγής με Κατεύθυνση «Ψυχολογία – Συμβουλευτική» (MSc), Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών Αγωγής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Ιωάννινα, Ελλάδα Τίτλος διατριβής: Διερεύνηση της αποτελεσματικότητας ενός ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος για τη διευκόλυνση της σχολικής προσαρμογής παιδιών πρώτης δημοτικού. |
2008-2012 | Πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (BEd), Σχολή Επιστημών Αγωγής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Ιωάννινα, Ελλάδα Τίτλος πτυχιακής εργασίας: Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας από την εκμετάλλευση των λιγνιτικών κοιτασμάτων. |
Υποτροφίες
2018 | Υποτροφία Erasmus+ ΚΑ103 για Σπουδές, Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Ελλάδα |
2017 – 2020 | Υποτροφία Διδακτορικών Σπουδών από το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.) στο πλαίσιο της Δράσης «1η Προκήρυξη ΕΛΙΔΕΚ για υποψήφιους διδάκτορες» (Αριθμός Υποτροφίας: 231), Ελλάδα |
Επικουρικό διδακτικό έργο
2014-2019 | Επικουρικό διδακτικό έργο στο πλαίσιο μαθημάτων του Προπτυχιακού και Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης σε συνεργασία με μέλος ΔΕΠ, αναφορικά με ζητήματα μεθοδολογίας εκπαιδευτικής έρευνας, Σχολή Επιστημών Αγωγής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Ιωάννινα, Ελλάδα |
Επιμορφωτικά προγράμματα
16/10/2020 | Επιμορφωτικό τηλε-σεμινάριο με θέμα «Οι εκπαιδευτικοί ως ερευνητές: πώς παράγεται η γνώση;» σε συνεργασία με Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας (Σχολικές Μονάδες Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας), Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Αιτωλοακαρνανίας, Ελλάδα Συντονισμός ομάδας εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης – διεξαγωγή ατομικών και ομαδικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων |
11/09/2020 | Επιμορφωτική τηλεδιάσκεψη με θέμα «Κριτικός γραμματισμός στην Ιστορία και τις Φυσικές Επιστήμες: Οι εκπαιδευτικοί ως ερευνητές – επιστήμονες», σε συνεργασία με Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου του 3ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευσης Κατερίνης, Ελλάδα Εισήγηση και συντονισμός ομάδας εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης – διεξαγωγή ατομικών και ομαδικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων |
05/02/2020 & 06/02/2020 | Εκπαιδευτικό – επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα «Μελετώντας σαν Ιστορικός: Πώς παράγεται η ιστορική γνώση;», σε συνεργασία με Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου του ΠΕ.Κ.Ε.Σ Δυτικής Μακεδονίας, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Καστοριάς, Καστοριά, Ελλάδα Συντονισμός ομάδας εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης – διεξαγωγή ατομικών και ομαδικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων |
18/03/2015 | Εργαστήριο Κοινωνικών Δεξιοτήτων σε συνεργασία με Σχολικούς Σύμβουλους Δημοτικής Εκπαίδευσης και Προσχολικής Αγωγής, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Καστοριάς, Καστοριά, Ελλάδα Εισήγηση με θέμα «Ανάπτυξη και ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών». Συντονισμός ομάδας εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης – προσομοίωση των ψυχοεκπαιδευτικών ομάδων για παιδιά. |
08/04/2014 | Εργαστήριο Ενσυναίσθησης, Ημερίδα του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων και του Κέντρου Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού της Δ/νσης Δ/θμιας Εκπ/σης Ιωαννίνων με θέμα «Η Συμβουλευτική στο σχολικό πλαίσιο», Ιωάννινα, Ελλάδα Συντονισμός ομάδας εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης |