Μενού Κλείσιμο

Βιογραφικό Κούτσιανου

Αθηνά Κούτσιανου

Υποψήφια Διδάκτορας
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Διεύθυνση Αλληλογραφίας:

Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, 45110, Ιωάννινα

Τηλέφωνο Επικοινωνίας:
E-mail:
URL:


a.koutsianou@uoi.gr
https://www.researchgate.net/profile/Athina-Koutsianou

Η Αθηνά Κούτσιανου είναι Υποψήφια Διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και έχει ολοκληρώσει τις προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές της στις Επιστήμες της Αγωγής με ειδίκευση «Ψυχολογία – Συμβουλευτική» στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Η διδακτορική της έρευνα στοχεύει στην ανάπτυξη και εγκυροποίηση ενός ερευνητικού εργαλείου αναφορικά με τις επιστημικές πεποιθήσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο πλαίσιο ενασχόλησής τους με θέματα φυσικών επιστημών και ιστορίας. Έχει πραγματοποιήσει μέρος των διδακτορικών της σπουδών στο Πανεπιστήμιο του Groningen στην Ολλανδία (Institute for Science Education and Communication, ISEC), στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+. Παράλληλα, εργάζεται ως αναπληρώτρια εκπαιδευτικός στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Έχει συμμετάσχει σε διεθνή συνέδρια και έχει δημοσιεύσει εργασίες της σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν σε θέματα εκπαιδευτικής ψυχολογίας, εκπαίδευσης στις φυσικές επιστήμες και στην ιστορία, καθώς και σε θέματα μεθοδολογίας της εκπαιδευτικής έρευνας.

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα

Επιστημικές πεποιθήσεις και επιστημική νόηση
Αντιλήψεις για την έρευνα και τη μάθηση μέσω διερεύνησης
Αντιλήψεις για την επιστήμη και τους επιστήμονες
Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας
Εκπαιδευτικές μεταβάσεις και σχολική προσαρμογή
Συμβουλευτική ψυχολογία και ψυχοεκπαίδευση

Δημοσιεύσεις σε διεθνή και ελληνικά περιοδικά με κριτές

ΈτοςΔημοσίευση
2019Greek pre-service primary teachers’ efficacy beliefs in science and mathematics teaching: Initial adaptation of the STEBI-B and MTEBI instruments
Koutsianou, A., & Emvalotis, A. (2019). Greek pre-service primary teachers’ efficacy beliefs in science and mathematics teaching: Initial adaptation of the STEBI-B and MTEBI instruments. International Journal of Educational Methodology, 5(3), 375-385. https://doi.org/10.12973/ijem.5.3.375
2018Greek primary school students’ images of scientists and their work: has anything changed?
Emvalotis, A., & Koutsianou, A. (2018). Greek primary school students’ images of scientists and their work: has anything changed? Research in Science & Technological Education, 36(1), 69–85. https://doi.org/10.1080/02635143.2017.1366899
2018Outcomes of a universal social and emotional learning (SEL) group for facilitating first-grade students’ school adjustment
Vassilopoulos, S. P., Brouzos, A., & Koutsianou, A. (2018). Outcomes of a universal social and emotional learning (SEL) group for facilitating first-grade students’ school adjustment. International Journal of School & Educational Psychology, 6(3), 223–236. https://doi.org/10.1080/21683603.2017.1327830

Ανακοινώσεις και δημοσιεύσεις σε πρακτικά διεθνών και εθνικών συνεδρίων

ΈτοςΔημοσίευση
2019Exploring aspects of pre-service primary teachers’ epistemic cognition while dealing with a socio-scientific issue: A think-aloud study
Desikou, L., Koutsianou, A., & Emvalotis, A. (2019). Exploring aspects of pre-service primary teachers’ epistemic cognition while dealing with a socio-scientific issue: A think-aloud study. In Levrini, O. & Tasquier, G. (Eds), The Beauty and Pleasure of Understanding: Engaging With Contemporary Challenges Through Science Education (pp. 907-918), Bologna, Italy.
2017Πεποιθήσεις φοιτητών/ριών για την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας και αντιλήψεις για τη διδασκαλία των μαθηματικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Εμβαλωτής, Α., & Κούτσιανου, Α. (2017, Δεκέμβριος). Πεποιθήσεις φοιτητών/ριών για την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας και αντιλήψεις για τη διδασκαλία των μαθηματικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Αναρτημένη ανακοίνωση στο 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθηματικών (ΕΝΕΔΙΜ), Αθήνα.
2017Greek pre-service primary teachers’ efficacy beliefs in science and mathematics teaching: How confident are they with science and mathematics teaching?
Koutsianou, A. & Emvalotis, A. (2017, July). Greek pre-service primary teachers’ efficacy beliefs in science and mathematics teaching: How confident are they with science and mathematics teaching? Paper presented at the International Conference on Educational Research: Confronting Contemporary Educational Challenges Through Research, Patras, Greece.
2017Greek primary school students’ perceptions of scientists
Desikou, L., Emvalotis, A., & Koutsianou, A. (2017, July). Greek primary school students’ perceptions of scientists. Paper presented at the International Conference on Educational Research: Confronting Contemporary Educational Challenges Through Research, Patras, Greece.
2016Εφαρμογή ενός ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος για τη διευκόλυνση της σχολικής προσαρμογής παιδιών πρώτης δημοτικού, μέσω της ανάπτυξης των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων τους
Βασιλόπουλος, Σ., Μπρούζος, Α., & Κούτσιανου, Α. (2016). Εφαρμογή ενός ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος για τη διευκόλυνση της σχολικής προσαρμογής παιδιών πρώτης δημοτικού, μέσω της ανάπτυξης των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων τους. Ανακοίνωση στο 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, Βόλος.
2016Διερεύνηση της αποτελεσματικότητας ενός ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος για τη διευκόλυνση της σχολικής προσαρμογής παιδιών πρώτης δημοτικού
Βασιλόπουλος, Σ., Μπρούζος, Α., & Κούτσιανου, Α. (2016). Διερεύνηση της αποτελεσματικότητας ενός ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος για τη διευκόλυνση της σχολικής προσαρμογής παιδιών πρώτης δημοτικού. Ανακοίνωση στο 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας, Αθήνα.

Επαγγελματική εμπειρία

09/2020 – ΣήμεραΑναπληρώτρια Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο Δημοτικό Σχολείο Δρυμού Αιτωλοακαρνανίας, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Αιτωλοακαρνανίας, Αιτωλοακαρνανία, Ελλάδα
03/2016 – 06/2016Αναπληρώτρια Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε Σχολική Μονάδα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), 4ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Ιωαννίνων, Ιωάννινα, Ελλάδα
03/2014 – 07/2014Πρακτική άσκηση στο Συμβουλευτικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (Σ.ΚΕ.Π.Ι), Ιωάννινα, Ελλάδα
2013 – 2015Παροχή επικουρικού έργου στη Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (συνολική διάρκεια απασχόλησης 3 δίμηνα), Ιωάννινα, Ελλάδα

Εκπαίδευση

09/2018 – 01/2019Επισκέπτρια Διδακτορική Φοιτήτρια στο Institute for Science Education and Communication, Faculty of Science and Engineering, University of Groningen, Netherlands
Συμμετοχή στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ (Βασική Δράση ΚΑ1 «Μαθησιακή κινητικότητα ατόμων: (i) Κινητικότητα για σπουδές»)
2017 – ΣήμεραΥποφήφια Διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών Αγωγής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Ιωάννινα, Ελλάδα
Τίτλος διατριβής: Επιστημικές πεποιθήσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με θέματα φυσικών επιστημών και ιστορίας: Ανάπτυξη και εγκυροποίηση ενός ερευνητικού εργαλείου.
2012 – 2015Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στις Επιστήμες της Αγωγής με Κατεύθυνση «Ψυχολογία – Συμβουλευτική» (MSc), Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών Αγωγής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Ιωάννινα, Ελλάδα
Τίτλος διατριβής: Διερεύνηση της αποτελεσματικότητας ενός ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος για τη διευκόλυνση της σχολικής προσαρμογής παιδιών πρώτης δημοτικού.
2008-2012Πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (BEd), Σχολή Επιστημών Αγωγής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Ιωάννινα, Ελλάδα
Τίτλος πτυχιακής εργασίας: Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας από την εκμετάλλευση των λιγνιτικών κοιτασμάτων.

Υποτροφίες

2018Υποτροφία Erasmus+ ΚΑ103 για Σπουδές, Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Ελλάδα
2017 – 2020Υποτροφία Διδακτορικών Σπουδών από το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.) στο πλαίσιο της Δράσης «1η Προκήρυξη ΕΛΙΔΕΚ για υποψήφιους διδάκτορες» (Αριθμός Υποτροφίας: 231), Ελλάδα

Επιμορφωτικά προγράμματα

16/10/2020Επιμορφωτικό τηλε-σεμινάριο με θέμα «Οι εκπαιδευτικοί ως ερευνητές: πώς παράγεται η γνώση;» σε συνεργασία με Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας (Σχολικές Μονάδες Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας), Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Αιτωλοακαρνανίας, Ελλάδα
Συντονισμός ομάδας εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης – διεξαγωγή ατομικών και ομαδικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων
11/09/2020Επιμορφωτική τηλεδιάσκεψη με θέμα «Κριτικός γραμματισμός στην Ιστορία και τις Φυσικές Επιστήμες: Οι εκπαιδευτικοί ως ερευνητές – επιστήμονες», σε συνεργασία με Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου του 3ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευσης Κατερίνης, Ελλάδα
Εισήγηση και συντονισμός ομάδας εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης – διεξαγωγή ατομικών και ομαδικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων
05/02/2020 & 06/02/2020Εκπαιδευτικό – επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα «Μελετώντας σαν Ιστορικός: Πώς παράγεται η ιστορική γνώση;», σε συνεργασία με Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου του ΠΕ.Κ.Ε.Σ Δυτικής Μακεδονίας, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Καστοριάς, Καστοριά, Ελλάδα
Συντονισμός ομάδας εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης – διεξαγωγή ατομικών και ομαδικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων
18/03/2015Εργαστήριο Κοινωνικών Δεξιοτήτων σε συνεργασία με Σχολικούς Σύμβουλους Δημοτικής Εκπαίδευσης και Προσχολικής Αγωγής, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Καστοριάς, Καστοριά, Ελλάδα
Εισήγηση με θέμα «Ανάπτυξη και ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών». Συντονισμός ομάδας εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης – προσομοίωση των ψυχοεκπαιδευτικών ομάδων για παιδιά.
08/04/2014Εργαστήριο Ενσυναίσθησης, Ημερίδα του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων και του Κέντρου Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού της Δ/νσης Δ/θμιας Εκπ/σης Ιωαννίνων με θέμα «Η Συμβουλευτική στο σχολικό πλαίσιο», Ιωάννινα, Ελλάδα
Συντονισμός ομάδας εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης