Διεύθυνση Αλληλογραφίας:
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
45110 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Τηλέφωνο Επικοινωνίας:
E-mail:
URL:
2651005896
liakopouloum@uoi.gr
Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη, όπου και ολοκλήρωσα τις βασικές μου σπουδές το 1996. Σπούδασα στο Τμήμα Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής του Α.Π.Θ. και τον Ιούλιο του 2009 ολοκλήρωσα τη διδακτορική μου διατριβή με τίτλο «Η παιδαγωγική και διδακτική κατάρτιση των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: προϋποθέσεις και κριτήρια ποιότητας». Τα ερευνητικά μου ενδιαφέροντα εστιάζονται στη Σχολική Παιδαγωγική και ειδικότερα στη εκπαίδευση και επιμόρφωση εκπαιδευτικών, στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών, στη Διαπολιτισμική Παιδαγωγική, καθώς και σε ζητήματα αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού και του σχολείου. Στους τομείς αυτούς εντάσσονται οι δημοσιεύσεις μου και η ερευνητική μου δραστηριότητα. Από το 2003 συμμετέχω σε ευρωπαϊκά ερευνητικά πρότζεκτ, καθώς και σε ερευνητικά προγράμματα του ΥΠΕΠΘ. Ανήκω στα ιδρυτικά μέλη του Κέντρου Έρευνα και Υποστήριξης Σχολείων σε θέματα Διοίκησης και Επιμόρφωσης (ΚΕΡΥΣΔΕ), του Ελληνικού Παρατηρητηρίου για τη Διαπολιτισμική Παιδεία και Εκπαίδευση (ΕΠΑΔΙΠΕ) και είμαι μέλος της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος. Από το 2010 ασκώ αυτοτελές διδακτικό έργο σε ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Από τον Οκτώβριο του 2019 είμαι Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με γνωστικά αντικείμενα: Σχολική Παιδαγωγική, Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση και Εκπαιδευτική Ηγεσία.
Ερευνητικά Ενδιαφέροντα
Εκπαίδευση εκπαιδευτικών και επαγγελματική ανάπτυξη
Βελτίωση σχολείου
Αξιολόγηση στην εκπαίδευση
Διαπολιτισμική εκπαίδευση
Μονογραφίες
2020 | Σχεδιάζοντας τη βελτίωση του σχολείου: από τη θεωρία και την έρευνα στην εκπαιδευτική πράξη Σχεδιάζοντας τη βελτίωση του σχολείου: από τη θεωρία και την έρευνα στην εκπαιδευτική πράξη (2020) (επανέκδοση), Αθήνα, Gutenberg, υπό έκδοση |
2016 | Σχεδιάζοντας τη βελτίωση του σχολείου: από τη θεωρία και την έρευνα στην εκπαιδευτική πράξη Σχεδιάζοντας τη βελτίωση του σχολείου: από τη θεωρία και την έρευνα στην εκπαιδευτική πράξη, Θεσσαλονίκη: Create Space, 2016, σελ. 259 |
2010 | Η παιδαγωγική κατάρτιση των εκπαιδευτικών: προϋποθέσεις και αξιολόγηση Η παιδαγωγική κατάρτιση των εκπαιδευτικών: προϋποθέσεις και αξιολόγηση, Θεσσαλονίκη: Ζήτη, 2010, σελ. 232 |
2009 | Η παιδαγωγική και διδακτική κατάρτιση των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: προϋποθέσεις και κριτήρια ποιότητας Η παιδαγωγική και διδακτική κατάρτιση των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: προϋποθέσεις και κριτήρια ποιότητας. Διδακτορική διατριβή, Τομέας Παιδαγωγικής, Α.Π.Θ., Θεσσαλονίκη, 2009, σελ. 427 |
2006 | Η διαπολιτισμική διάσταση στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών: θεωρητική και εμπειρική προσέγγιση Η διαπολιτισμική διάσταση στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών: θεωρητική και εμπειρική προσέγγιση, Θεσσαλονίκη: Κυριακίδης, 2006, σελ. 240 |
Επιμέλεια συλλογικών τόμων
2014 | Υποστηρίζοντας την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών (εγχειρίδιο επιμόρφωσης) Παπαναούμ, Ζ./ Μ. Λιακοπούλου (επιμ.) (2014), Υποστηρίζοντας την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών (εγχειρίδιο επιμόρφωσης). Αθήνα: Access, σελ. 398 |
2014 | Θέματα διδασκαλίας και αγωγής στο πολυπολιτισμικό σχολείο (επιμορφωτικό υλικό) Κατσαρού, Ε. / Μ. Λιακοπούλου (επιμ.) (2014), Θέματα διδασκαλίας και αγωγής στο πολυπολιτισμικό σχολείο (επιμορφωτικό υλικό). Αθήνα: Access (4 τόμοι), σελ. 2043 |
Δημοσιεύσεις σε διεθνή και ελληνικά περιοδικά με κριτές
Έτος | Δημοσίευση |
---|---|
2020 | Αυτοαξιολόγηση και δημοκρατικό σχολείο Αυτοαξιολόγηση και δημοκρατικό σχολείο, Εκπαιδευτική Αξιολόγηση, 5, 2020, 102-113 |
2019 | Η διαπολιτισμική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών: μια καταγραφή αναγκών των εν ενεργεία εκπαιδευτικών Λιακοπούλου Μ. & Β. Παπαδοπούλου, Η διαπολιτισμική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών: μια καταγραφή αναγκών των εν ενεργεία εκπαιδευτικών, Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 36, 67/2019, 77-96 |
2018 | Πρακτικές οργάνωσης και διοίκησης για ένα καλύτερο σχολείο Πρακτικές οργάνωσης και διοίκησης για ένα καλύτερο σχολείο, Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 65, 2018, 86-105 |
2018 | Παράγοντες βελτίωσης της αποτελεσματικότητας του σχολείου Παράγοντες βελτίωσης της αποτελεσματικότητας του σχολείου, Νέα Παιδεία, 166, 2018 |
2016 | Μπορεί το σχολείο να αποτελέσει κοινότητα μάθησης των εκπαιδευτικών: δυνατότητες και περιορισμοί Μπορεί το σχολείο να αποτελέσει κοινότητα μάθησης των εκπαιδευτικών: δυνατότητες και περιορισμοί, Επιστήμες Αγωγής, 2016, 1, 19-38 |
2013 | Ανιχνεύοντας τα κίνητρα επιλογής επαγγέλματος και τις προσωπικές «αντιλήψεις» των υποψήφιων εκπαιδευτικών για το ρόλο τους και τη διδασκαλία Ανιχνεύοντας τα κίνητρα επιλογής επαγγέλματος και τις προσωπικές «αντιλήψεις» των υποψήφιων εκπαιδευτικών για το ρόλο τους και τη διδασκαλία, MAJESS Journal, 2013,1, 20-29 |
2012 | Διασφάλιση και πιστοποίηση της παιδαγωγικής επάρκειας των εκπαιδευτικών: συγκριτικά στοιχεία από χώρες της Ευρώπης Διασφάλιση και πιστοποίηση της παιδαγωγικής επάρκειας των εκπαιδευτικών: συγκριτικά στοιχεία από χώρες της Ευρώπης, Επιστήμες Αγωγής, 2012, 1, 69-85 |
2012 | Ο στοχασμός κατά την πρακτική άσκηση υποψήφιων εκπαιδευτικών: περιεχόμενο, μορφές, διαδικασίες Ο στοχασμός κατά την πρακτική άσκηση υποψήφιων εκπαιδευτικών: περιεχόμενο, μορφές, διαδικασίες, Νέα Παιδεία, 2012, 143, 103-123 |
2012 | Εκπαιδεύοντας στοχαζόμενους εκπαιδευτικούς: γιατί, πότε, πως Εκπαιδεύοντας στοχαζόμενους εκπαιδευτικούς: γιατί, πότε, πως, Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 2012, 54, 17- 33 |
2012 | Θεωρία, πράξη, άρρητες προσωπικές θεωρίες και αναστοχασμός: Από την πρακτική άσκηση των υποψήφιων εκπαιδευτικών στην εκπαιδευτική έρευνα δράσης Θεωρία, πράξη, άρρητες προσωπικές θεωρίες και αναστοχασμός: Από την πρακτική άσκηση των υποψήφιων εκπαιδευτικών στην εκπαιδευτική έρευνα δράσης, Action Research, 2012, 3, www.actionresearch.gr |
2012 | The role of field experience in the preparation of reflective teachers The role of field experience in the preparation of reflective teachers, Australian Journal of Teacher Education, 2012, 37, 6, 41-54 |
2011 | The Professional Competence of Teachers: Which qualities, attitudes, skills and knowledge contribute to a teacher’s effectiveness? The Professional Competence of Teachers: Which qualities, attitudes, skills and knowledge contribute to a teacher’s effectiveness?, International Journal of Humanities and Social Science, 2011, 1, 21, 66-78 |
2011 | Teachers’ pedagogical Competence as Prerequisite for Entering the Profession Teachers’ pedagogical Competence as Prerequisite for Entering the Profession, European Journal of Education, December 2011, 46, 4, 474- 488 |
2011 | ‘Αποτελεσματικότητα’ των εκπαιδευτικών: Προϋποθέσεις και περιορισμοί ‘Αποτελεσματικότητα’ των εκπαιδευτικών: Προϋποθέσεις και περιορισμοί, Παιδαγωγική Επιθεώρηση, Ιούνιος 2011, τ. 50, 123-139 |
2007 | Η προετοιμασία των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το πολυπολιτισμικό σχολείο: Ένα σχέδιο προγράμματος κατάρτισης και επιμόρφωσης Η προετοιμασία των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το πολυπολιτισμικό σχολείο: Ένα σχέδιο προγράμματος κατάρτισης και επιμόρφωσης, Παιδαγωγική Επιθεώρηση, Ιανουάριος 2007, τ.44, 63-82 |
Δημοσιεύσεις σε πρακτικά συνεδρίων και συλλογικούς τόμους κατόπιν κρίσεως
Έτος | Δημοσίευση |
---|---|
2018 | Γιατί θέλω να γίνω δάσκαλος; Κίνητρα και αυτοαντίληψη ρόλου των υποψήφιων δασκάλων Γιατί θέλω να γίνω δάσκαλος; Κίνητρα και αυτοαντίληψη ρόλου των υποψήφιων δασκάλων. Πρακτικά 11ου Πανελληνίου συνεδρίου της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδας με τίτλος «Βασική και συνεχιζόμενη εκπαίδευση των εκπαιδευτικών σε ένα σύνθετο και μεταβαλλόμενο περιβάλλον», Πάτρα 23-25 Νοεμβρίου 2018, 15-24 |
2017 | Τι καθιστά ένα σχολείο οργανισμό μάθησης; Διερευνώντας την ελληνική πραγματικότητα Τι καθιστά ένα σχολείο οργανισμό μάθησης; Διερευνώντας την ελληνική πραγματικότητα. Πρακτικά του 1ου Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου με τίτλο «Εκπαιδευτική ηγεσία, αποτελεσματική διοίκηση και ηθικές αξίες», 24-26 Νοεμβρίου 2017, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018 |
2016 | Βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: πρακτικές διοίκησης Βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: πρακτικές διοίκησης, Πρακτικά του 6ου Πανελληνίου συνεδρίου για την τυποποίηση, τα πρότυπα και την ποιότητα, 27-29 Μαΐου 2016, Πολυτεχνική Σχολή ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη, ISBN: 978-960-9555-03-6 |
2016 | Η σχολική μονάδα εστία και κοινότητα επαγγελματικής μάθησης: εκτιμήσεις και προτάσεις εκπαιδευτικών Η σχολική μονάδα εστία και κοινότητα επαγγελματικής μάθησης: εκτιμήσεις και προτάσεις εκπαιδευτικών (2016), στο: Γ. Μπαγάκης (επιμ.), Μεθοδολογία, πολιτικές, πρακτικές επιμόρφωσης και επαγγελματικής ανάπτυξης του εκπαιδευτικού που βασίζονται στο σχολείο. Αθήνα: Γρηγόρης |
2015 | Η ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού ως παράγοντας βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου: τι συμβαίνει στην Ελλάδα Η ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού ως παράγοντας βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου: τι συμβαίνει στην Ελλάδα; Πρακτικά του 1ου Πανελλήνιου Επιστημονικού Συνεδρίου Δια Βίου Μάθησης με τίτλο «Δια βίου Μάθηση και Σύγχρονη Κοινωνία, Τοπική Αυτοδιοίκηση, Εκπαίδευση και Εργασία», 27-28 Ιουνίου 2015, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018 |
2015 | Μετασχηματιστική μάθηση των εκπαιδευτικών: δυνατότητες, περιορισμοί, προοπτικές Μετασχηματιστική μάθηση των εκπαιδευτικών: δυνατότητες, περιορισμοί, προοπτικές. Πρακτικά του 2ου Διεθνές Συμπόσιο Προσχολικής Παιδαγωγικής με τίτλο «Μετασχηματιστική Παιδαγωγική και Μάθηση στην Παιδική Ηλικία», 15-17 Μαΐου 2015, Ιωάννινα, 2019, Αθήνα: Πεδίο |
2014 | Πρακτική άσκηση στην προετοιμασία των εκπαιδευτικών: τι προσδοκούν και τι αποκομίζουν οι φοιτητές Πρακτική άσκηση στην προετοιμασία των εκπαιδευτικών: τι προσδοκούν και τι αποκομίζουν οι φοιτητές. Στο: Κ. Δ. Μαλαφάντης, Β. Παπαδοπούλου, Σ. Αυγητίδου, Γ. Ιορδανίδης, Ι. Μπέτσας (επιμ.), Πρακτικά του 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της ΠΕΕ με θέμα «Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα», 28-30 Νοεμβρίου 2014. Αθήνα: Διάδραση, 548-561 |
2014 | Το σχολείο βελτιώνει το έργο του: προγραμματισμός, αυτοαξιολόγηση, ενδοσχολική επιμόρφωσης Το σχολείο βελτιώνει το έργο του: προγραμματισμός, αυτοαξιολόγηση, ενδοσχολική επιμόρφωσης. Στο: Κ. Δ. Μαλαφάντης, Β. Παπαδοπούλου, Σ. Αυγητίδου, Γ. Ιορδανίδης, Ι. Μπέτσας (επιμ.), Πρακτικά του 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της ΠΕΕ με θέμα «Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα», 28-30 Νοεμβρίου 2014. Αθήνα: Διάδραση, 1523-1536 |
2014 | Η σχολική μονάδα ως εστία επαγγελματικής μάθησης των εκπαιδευτικών Η σχολική μονάδα ως εστία επαγγελματικής μάθησης των εκπαιδευτικών (2014), στο: Ζ. Παπαναούμ/ Μ. Λιακοπούλου (επιμ.), Υποστηρίζοντας την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών (Οδηγός επιμόρφωσης). Αθήνα: Access |
2014 | Βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα του σχολείου: Προγραμματισμός και αυτοαξιολόγηση Βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα του σχολείου: Προγραμματισμός και αυτοαξιολόγηση (2014), στο: Ε. Κατσαρού/ Μ. Λιακοπούλου (επιμ.), Διδασκαλία και αγωγή στο πολυπολιτισμικό σχολείο (επιμορφωτικό υλικό). Αθήνα: Access |
2006 | Κριτήρια εισαγωγής στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού στην Ελλάδα και παιδαγωγική επάρκεια» Κριτήρια εισαγωγής στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού στην Ελλάδα και παιδαγωγική επάρκεια», στο: Δ. Χατζηδήμου κ.ά. (επιμ.) Πρακτικά 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Παιδαγωγικής Εταιρίας Ελλάδος με θέμα «Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα, 24-26 Νοεμβρίου 2006, 327-335 |
2006 | Η προετοιμασία των εκπαιδευτικών για το πολυπολιτισμικό σχολείο: ελληνική πραγματικότητα και διεθνείς τάσεις Η προετοιμασία των εκπαιδευτικών για το πολυπολιτισμικό σχολείο: ελληνική πραγματικότητα και διεθνείς τάσεις, Πρακτικά 2ου πανελλήνιου συνεδρίου: Θεωρίες και ερευνητικές προσεγγίσεις στην εκπαιδευτική πραγματικότητα, επιμ. Β. Χατζηθεοδωρίδης, Ν. Γεωργιάδης, Π. Δεμίρογλου, Δράμα, 2006, 224-238 |
2004 | Παιδαγωγική και διδακτική κατάρτιση των υποψήφιων εκπαιδευτικών στην Ελλάδα: Περιεχόμενο και οργάνωση των προγραμμάτων σπουδών Παιδαγωγική και διδακτική κατάρτιση των υποψήφιων εκπαιδευτικών στην Ελλάδα: Περιεχόμενο και οργάνωση των προγραμμάτων σπουδών, στο 3ο Διεθνές συνέδριο Ιστορίας Εκπαίδευσης, το οποίο οργανώθηκε από το Εργαστήριο Ιστορικού Αρχείου Νεοελληνικής και Διεθνούς Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών και πραγματοποιήθηκε στην Πάτρα, On line, 2004, www.elemedu,upatras.gr/eriande/index.htm |
2003 | Προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου και σχολική πραγματικότητα: η περίπτωση ενός Δημοτικού Σχολείου Μ. Λιακοπούλου κ.ά., «Προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου και σχολική πραγματικότητα: η περίπτωση ενός Δημοτικού Σχολείου», στο: Ζ. Παπαναούμ/ Π. Χατζηπαναγιώτου (2003), Πρακτικά Ημερίδας με θέμα: Η Διεύθυνση της Σχολικής Μονάδας: Τάσεις και Πρακτικές, Θεσσαλονίκη: Κυριακίδης, 2003, 101-116 |
Λοιπές δημοσιεύσεις
Έτος | Δημοσίευση |
---|---|
2009 | Η διαπολιτισμική διάσταση στα προγράμματα προετοιμασίας υποψήφιων εκπαιδευτικών Η διαπολιτισμική διάσταση στα προγράμματα προετοιμασίας υποψήφιων εκπαιδευτικών, Παρέμβαση σε Επιστημονικό Συμπόσιο που οργανώθηκε από το Ελληνική Παρατηρητήριο για τη Διαπολιτισμική Παιδεία και Εκπαίδευση με θέμα «Πανεπιστημιακή εκπαίδευση των εκπαιδευτικών σε θέματα διαχείρισης της πολιτισμικής ετερότητας», 2009, On line http://paratiritirio.web.auth.gr/portal/index.php |
2007 | Λεξικό της Παιδαγωγικής Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (ΕΣΥΠ), στο: Π. Ξωχέλλης, «Λεξικό της Παιδαγωγικής», Θεσσαλονίκη: Κυριακίδης, 2007, 202-203 |
2007 | Λεξικό της Παιδαγωγικής Οργανισμός Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (Ο.ΕΠ.ΕΚ), στο: Π. Ξωχέλλης, «Λεξικό της Παιδαγωγικής», Θεσσαλονίκη: Κυριακίδης, 2007, 494 |
2007 | Λεξικό της Παιδαγωγικής Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας (ΚΕΕ), στο: Π. Ξωχέλλης, «Λεξικό της Παιδαγωγικής», Θεσσαλονίκη: Κυριακίδης, 2007, 352-353 |
2007 | Λεξικό της Παιδαγωγικής Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας (ΕΙΝ), στο: Π. Ξωχέλλης, «Λεξικό της Παιδαγωγικής», Θεσσαλονίκη: Κυριακίδης, 2007, 199-200 |
2007 | Λεξικό της Παιδαγωγικής Δεξιότητες/ ικανότητες, στο: Π. Ξωχέλλης, «Λεξικό της Παιδαγωγικής», Θεσσαλονίκη: Κυριακίδης, 2007, 109-111 |
2007 | Λεξικό της Παιδαγωγικής Συνεργατική διδασκαλία (team teaching), στο: Π. Ξωχέλλης, «Λεξικό της Παιδαγωγικής», Θεσσαλονίκη: Κυριακίδης, 2007, 636-638 |
2007 | Λεξικό της Παιδαγωγικής Παιδαγωγικές σπουδές, στο: Π. Ξωχέλλης, «Λεξικό της Παιδαγωγικής», Θεσσαλονίκη: Κυριακίδης, 2007, 501-505 |
Από το 2003 συμμετέχω σε ερευνητικές ομάδες για τη συγκέντρωση και επεξεργασία πρωτογενών ερευνητικών δεδομένων. Έχω εργαστεί στο πρόγραμμα αναμόρφωσης της Πρακτικής Άσκησης του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, με ειδικότερα καθήκοντα την οργάνωση και το συντονισμό της άσκησης των φοιτητών, τη συγκέντρωση πρωτογενών ερευνητικών δεδομένων και τη σύνταξη της εσωτερικής έκθεσης αξιολόγησης. Ανάλογη δραστηριότητα ανέπτυξα σε ερευνητικά προγράμματα που αφορούσαν τη Διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων και την Εισαγωγή καινοτομιών στην εκπαίδευση και το θεσμό του ολοήμερου σχολείου. Από το 2004 συμμετείχα σε προγράμματα του ΥΠΕΠΘ για την Εκπαίδευση παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Επίσης, είχα την επιστημονική ευθύνη σχεδιασμού προγράμματος επιμόρφωση φιλολόγων σε θέματα Διαπολιτισμικής Παιδείας και Εκπαίδευσης, το οποίο οργανώθηκε από το Ελληνικό Παρατηρητήριο για τη Διαπολιτισμική Παιδεία και Εκπαίδευση σε συνεργασία με το Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας του Α.Π.Θ. κατά τα έτη 2010-2014 είχα την επιστημονική ευθύνη για την οργάνωση ενδοσχολικών σεμιναρίων σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανά την επικράτεια, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος «Εκπαίδευση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών. Αναλυτικότερα και κατά χρονολογική σειρά η επαγγελματική και ερευνητική μου εμπειρία είναι η εξής:
2014 | Αξιολόγηση ως εξωτερική αξιολογήτρια του προγράμματος «Οδυσσέας» |
2011-2012 | Αυτόνομη έρευνα αναφορικά με την Πρακτική Άσκηση των υποψήφιων εκπαιδευτικών. Ειδικότερα, μελετήθηκαν οι επιδράσεις της πρακτικής άσκησης στην κατάρτιση των υποψηφίων, οι προϋποθέσεις και οι περιορισμοί προκειμένου η πρακτική άσκηση να συμβάλει στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών |
2010- 2014 | Επιστημονική υπεύθυνη της δράσης «Ενδοσχολική επιμόρφωση εκπαιδευτικών» στο πλαίσιο του Έργου «Εκπαίδευση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών» |
2009 | Σχεδιασμός επιμορφωτικού προγράμματος κατάρτισης φιλολόγων σε θέματα διαπολιτισμικής παιδείας και εκπαίδευσης. Σχεδιασμός ερευνητικών εργαλείων στο πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος με τίτλο «Προωθώντας την ενεργό μάθηση και γήρανση σε μη προνομιούχες ηλικίες» |
2007-2008 | Συντονισμός δικτύου σχολείων Κεντρικής Μακεδονίας στο έργο «Ένταξη παιδιών παλιννοστούντων και αλλοδαπών στο σχολείο – για τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση (Γυμνάσιο) |
2006- 2007 | Επιστημονική συνεργάτης στη δράση της επιμόρφωσης στο πλαίσιο του έργου «Ένταξη παιδιών με πολιτισμικές και γλωσσικές ιδιαιτερότητες στο εκπαιδευτικό σύστημα» |
2006 | Σχεδιασμός και εφαρμογή παρεμβατικών δράσεων σε σχολικές μονάδες με αυξημένο αριθμό παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών στο πρόγραμμα «Ένταξη παιδιών παλιννοστούντων και αλλοδαπών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσιο)» |
2005-2009 | Εκπόνηση αυτόνομης έρευνας με διπλή στόχευση: α) διερεύνηση του βαθμού παιδαγωγικής επάρκειας εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και β) διερεύνηση των κριτηρίων αξιολόγησης της παιδαγωγικής επάρκειας των υποψήφιων εκπαιδευτικών που χρησιμοποιεί η ελληνική πολιτεία μέσα από τη μελέτη των θεμάτων αξιολόγησης της παιδαγωγικής επάρκειας στα οποία αξιολογήθηκαν οι συμμετέχοντες στις εξετάσεις για πρόσληψη εκπαιδευτικών που διενεργήθηκαν από το ΑΣΕΠ (Διδακτορική διατριβή) |
2005- 2007 | Διεξαγωγή έρευνας πεδίου στο πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος Comenius με τίτλο «Αποτελεσματικές στρατηγικές διοίκησης σε ένα σχολείο με προκλήσεις» |
2005- 2007 | Διεξαγωγή έρευνας πεδίου στο πλαίσιο του προγράμματος «ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ ΙΙ: Εισαγωγή και διαχείριση καινοτομιών στην εκπαίδευση: η περίπτωση του ολοήμερου σχολείου» |
2005 | Επεξεργασία ερωτηματολογίων και εσωτερική αξιολόγηση στο πλαίσιο του προγράμματος «Διοίκηση εκπαιδευτικών οργανισμών και καινοτομίες» |
2003- 2004 | Εργάστηκα ως μέλος της ερευνητικής ομάδας του προγράμματος «Εκπαίδευση παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών». Φορέας ήταν το Ινστιτούτο Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης (ΙΠΟΔΕ). Ειδικότερα, συμμετείχα στο σχεδιασμό και την εφαρμογή παρεμβατικών δράσεων σε σχολικές μονάδες με αυξημένο αριθμό παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών με έμφαση στους τομείς: α) εφαρμογή διδακτικού υλικού για την εκμάθηση της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας, β) επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και γ) παροχή ψυχοκοινωνικής στήριξης σε μαθητές. |
2003- 2004 | Στο πλαίσιο του προγράμματος «Πρακτική Άσκηση Φοιτητών Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής Α.Π.Θ.» συμμετείχε ως επιστημονική συνεργάτης. Πρόκειται για πρόγραμμα αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης των φοιτητών του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής που χρηματοδοτήθηκε από το ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ – Γ’ ΚΠΣ. Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού αναπτύχθηκαν καινοτομικές δράσεις με στόχο τη δημιουργία δικτύου συνεργαζομένων σχολείων και φιλολόγων-καθηγητών, καθώς και την ανάπτυξη ενός «Μοντέλου Πρακτικής Άσκησης» υποψηφίων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ειδικότερα ασχολήθηκα με τη συγκέντρωση πρωτογενών στοιχείων, τη σύνταξη εκθέσεων και τη σύνταξη της τελικής έκθεσης εσωτερικής αξιολόγησης |
Από το 2010 ασκώ αυτόνομο διδακτικό έργο. Ειδικότερα, κατά το χειμερινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτος 2010-2011 δίδαξα στο Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας του Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης το μάθημα Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής. Επίσης, δίδαξα στην Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ) το μάθημα «Εισαγωγή στην Παιδαγωγική» (2010-2011) και το μάθημα «Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας» (2015-2016) και είχα την εποπτεία Πρακτικών Ασκήσεων Διδασκαλίας κατά τα ίδια ακαδημαϊκά έτη. Κατά το εαρινό εξάμηνο του ίδιου έτους είχα την εποπτεία Πρακτικών Ασκήσεων Διδασκαλίας στην ΑΣΠΑΙΤΕ. Δίδαξα το μάθημα «Σχολική Παιδαγωγική» ως διδάσκουσα με βάση το διάταγμα 407/1980 στο Τμήμα Ιστορίας & Εθνολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2010-2011, 2011-2012, 2012-2013, 2013-2014 και 2015- 2016. Κατά τα έτη 2011-2014 οργάνωσα την Πρακτική Άσκηση των φοιτητών που παρακολούθησαν επιτυχώς το μάθημα της Σχολικής Παιδαγωγικής σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Κατά το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014 και 2016-2017 δίδαξα τη θεματική «Εκπαιδευτική Έρευνα στην Πράξη» (ΕΚΠ51), στη Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ). Κατά τα έτη 2016-2017 και 2017-2018 δίδαξα τη θεματική «Σχεδιασμός, διοίκηση, αξιολόγηση προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων» (ΕΚΕ51), στη Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) (ετήσια διάρκεια). Κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2017-2018 και 2018-2019 δίδαξα τη θεματική «Σχεδιασμός έρευνας στην Ειδική Αγωγή» (ΕΑΓ60) στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών Επιστήμες της Αγωγής: Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήματα Προφορικού και Γραπτού Λόγου της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών του ΕΑΠ. Κατά το χειμερινό εξάμηνο των ετών 2016-2017 και 2017-2018 δίδαξα το μάθημα «Αρχές διαπολιτισμικής αγωγής και εκπαίδευσης» στο Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Κατά το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019 δίδαξα στο Τμήμα Βιολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης τα μαθήματα «Εκπαιδευτική Ψυχολογία» και «Θεωρία και πράξη της Αγωγής».
Από τον Οκτώβριο του 2019 είμαι Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με γνωστικά αντικείμενα: Σχολική Παιδαγωγική, Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση και Εκπαιδευτική Ηγεσία.