Μενού Κλείσιμο

Βιογραφικό Πίτσια

Βασιλική Πίτσια

Psychometrician, Accenture
Statistical Consultant, Παγκόσμια Τράπεζα (World Bank Group)
Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Διεύθυνση Αλληλογραφίας:

Ιρλανδία

Τηλέφωνο Επικοινωνίας:
E-mail:
URL:


pitsiavasiliki@gmail.com

Η Βασιλική Πίτσια είναι αναλύτρια με ειδίκευση στην ψυχομετρία στην εταιρία Accenture με βάση την Ιρλανδία. Είναι απόφοιτη του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με μεταπτυχιακές σπουδές στον τομέα των ποσοτικών μεθόδων και στατιστικών αναλύσεων στην εκπαίδευση (Queen’s University Belfast, Ηνωμένο Βασίλειο) και διδακτορικό στον τομέα της εκπαιδευτικής αξιολόγησης (Dublin City University, Ιρλανδία). Έχει εργαστεί σε ερευνητικές μελέτες σε Ελλάδα, Ιρλανδία και άλλες χώρες εντός και εκτός Ευρώπης και έχει διδάξει μαθήματα ερευνητικής μεθοδολογίας, μέτρησης, αξιολόγησης και στατιστικής σε ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε Ελλάδα, Ιρλανδία και Κύπρο. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν θέματα ερευνητικής μεθοδολογίας, ανάλυσης δεδομένων, ψυχομετρίας, μέτρησης και αξιολόγησης. Η Βασιλική Πίτσια έχει δημοσιεύσει σε έγκριτα διεθνή περιοδικά και έχει παρουσιάσει σε διάφορα διεθνή συνέδρια.

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα

Στατιστική ανάλυση δεδομένων
Εκπαιδευτικές αξιολογήσεις μεγάλης κλίμακας
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων
Ψυχομετρική υποστήριξη στην ανάπτυξη αξιολογήσεων

Δημοσιεύσεις σε διεθνή και ελληνικά περιοδικά με κριτές

ΈτοςΔημοσίευση
in pressInvestigating the use of assessment data by primary school teachers: Insights from a large-scale survey in Ireland
Pitsia, V., Karakolidis, A., & Lehane, P. (in press). Investigating the use of assessment data by primary school teachers: Insights from a large-scale survey in Ireland. Educational Assessment.
2021The influence of a teachers’ professional development programme on primary school students’ understanding of and attitudes towards sustainability
Murphy, C., Mallon, B., Smith, G., Kelly, O., Pitsia, V., & Martinez Sainz, G. (2021). The influence of a teachers’ professional development programme on primary school students’ understanding of and attitudes towards sustainability. Environmental Education Research. https://doi.org/10.1080/13504622.2021.1889470
2020The association of individual and contextual variables with bullying victimisation: A cross-national comparison between Ireland and Lithuania
Pitsia, V., & Mazzone, A. (2020). The association of individual and contextual variables with bullying victimisation: A cross-national comparison between Ireland and Lithuania. European Journal of Psychology of Education. https://doi.org/10.1007/s10212-020-00514-0
2020Exploring the interpersonal dimension of teaching in an Irish post-primary context
Scully, D., Pitsia, V., & Karakolidis, A. (2020). Exploring the interpersonal dimension of teaching in an Irish post-primary context. Irish Educational Studies, 39(3), 355-374. https://doi.org/10.1080/03323315.2019.1697947
2019The case of high motivation and low achievement in science: What is the role of students’ epistemic beliefs?
Karakolidis, A., Pitsia, V., & Emvalotis, A. (2019). The case of high motivation and low achievement in science: What is the role of students’ epistemic beliefs? International Journal of Science Education, 41(11), 1457-1474. https://doi.org/10.1080/09500693.2019.1612121
2018Gender differences in cognitive development and school readiness: Findings from a randomised controlled trial of children from communities of socio-economic disadvantage in Ireland
Kent, G., & Pitsia, V. (2018). Gender differences in cognitive development and school readiness: Findings from a randomised controlled trial of children from communities of socio-economic disadvantage in Ireland. Children’s Research Digest, 5(3). ISSN 209—728X
2018Cognitive development during early childhood: insights from families living in areas of socio-economic disadvantage
Kent, G., Pitsia, V., & Colton, G. (2018). Cognitive development during early childhood: insights from families living in areas of socio-economic disadvantage. Early Child Development and Care. https://doi.org/10.1080/03004430.2018.1543665
2018A comparison of the home learning environment of families at risk of socio-economic disadvantage to national norms in Ireland
Kent, G., & Pitsia, V. (2018). A comparison of the home learning environment of families at risk of socio-economic disadvantage to national norms in Ireland. Irish Educational Studies, 37(4), 505-521. https://doi.org/10.1080/03323315.2018.1471409
2018The state-of-the-art in digital technology-based assessment
O’Leary, M., Scully, D., Karakolidis, A., & Pitsia, V. (2018). The state-of-the-art in digital technology-based assessment. European Journal of Education, 53(2), 160-175. https://doi.org/10.1111/ejed.12271
2017The role of students’ self-beliefs, motivation and attitudes in predicting mathematics achievement: A multilevel analysis of the Programme for International Student Assessment data
Pitsia, V., Biggart, A., & Karakolidis, A. (2017). The role of students’ self-beliefs, motivation and attitudes in predicting mathematics achievement: A multilevel analysis of the Programme for International Student Assessment data. Learning and Individual Differences, 55, 163–173. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2017.03.014
2016Examining students’ achievement in mathematics: A multilevel analysis of the Programme for International Student Assessment (PISA) 2012 data for Greece
Karakolidis, A., Pitsia, V., & Emvalotis, A. (2016). Examining students’ achievement in mathematics: A multilevel analysis of the Programme for International Student Assessment (PISA) 2012 data for Greece. International Journal of Educational Research, 79, 106–115. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2016.05.013
2016Mathematics low achievement in Greece: A multilevel analysis of the Programme for International Student Assessment (PISA) 2012
Karakolidis, A., Pitsia, V., & Emvalotis, A. (2016). Mathematics low achievement in Greece: A multilevel analysis of the Programme for International Student Assessment (PISA) 2012. Themes in Science and Technology Education, 9(1), 3–24.
2016Επιχειρώντας διαθεματικές προσεγγίσεις με τη βοήθεια του Google Earth
Πίτσια, Β., Καρακολίδης, Α., & Εμβαλωτής, Α. (2016). Επιχειρώντας διαθεματικές προσεγγίσεις με τη βοήθεια του Google Earth. Επιστήμες Αγωγής, (3), 177-197.

Ενδεικτικές δημοσιεύσεις σε διεθνή συνέδρια

ΈτοςΔημοσίευση
2021Identifying factors predicting teachers’ use of assessment data: Findings from a national large-scale survey of primary teachers in Ireland
Lehane, P., Pitsia, V., & Karakolidis, A. (2021). Identifying factors predicting teachers’ use of assessment data: Findings from a national large-scale survey of primary teachers in Ireland. Paper accepted for publication at the European Conference on Educational Research 2021.
2020Are we meeting the needs of high achievers? A closer look at PISA, TIMSS and PIRLS data for Ireland
Pitsia, V., Lysaght, Z., Shiel, G., & O’Leary, M. (2020, September). Are we meeting the needs of high achievers? A closer look at PISA, TIMSS and PIRLS data for Ireland. Paper presented at the Educational Studies Association of Ireland Conference 2020.
2020A multilevel binary logistic regression analysis of mathematics and science achievement in TIMSS 2015 in an Irish post-primary context
Pitsia, V., O’Leary, M., & Shiel, G. (2020). A multilevel binary logistic regression analysis of mathematics and science achievement in TIMSS 2015 in an Irish post-primary context. Paper accepted for publication at the European Conference on Educational Research 2020 (conference cancelled due to COVID-2019).
2020Characteristics of high achievers: A multilevel logistic regression analysis of PISA mathematics and science data
Pitsia, V. (2020). Characteristics of high achievers: A multilevel logistic regression analysis of PISA mathematics and science data. Paper accepted for publication at the American Educational Research Association (AERA) 2020 Annual Meeting (conference cancelled due to COVID-2019).
2019What do international large-scale assessments tell us about high achievement in mathematics and science, with specific reference to Ireland and some comparison countries?
Pitsia, V., O’Leary, M., Shiel, G., & Lysaght, Z. (2019, November). What do international large-scale assessments tell us about high achievement in mathematics and science, with specific reference to Ireland and some comparison countries? Paper presented at the 20th Annual Meeting of the Association for Educational Assessment (AEA) – Europe, Lisbon, Portugal.
2019High achievement in mathematics and science: A multilevel analysis of TIMSS 2015 data for Ireland
Pitsia, V., Karakolidis, A., & Shiel, G. (2019, June). High achievement in mathematics and science: A multilevel analysis of TIMSS 2015 data for Ireland. Paper presented at the 8th International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) International Research Conference (IRC-2019), Copenhagen, Denmark.
2018Preparing for the transition to primary school; predictors of school readiness behaviours of five-year-old children from areas of socio-economic disadvantage
Kent, G., Pitsia, V., & Colton, G. (2018, November). Preparing for the transition to primary school; predictors of school readiness behaviours of five-year-old children from areas of socio-economic disadvantage. Paper presented at the 48th Annual Conference of the Psychological Society of Ireland, Wexford, Ireland.
2018Accounting for differences in cognitive development at four years of age; a preliminary investigation
Kent, G., Pitsia, V., & Colton, G. (2018, September). Accounting for differences in cognitive development at four years of age; a preliminary investigation. Paper presented at the British Psychological Society Developmental Psychology Section Annual Conference 2018, Liverpool, United Kingdom.
2018A cross-cultural study of high school teachers’ tacit knowledge of interpersonal skills
Stemler, S., Elliott, J., O’Leary, M. Scully, D., Karakolidis, A., & Pitsia, V. (2018, April). A cross-cultural study of high school teachers’ tacit knowledge of interpersonal skills. Paper presented at the American Educational Research Association 2018 Annual Meeting. Available at: http://www.aera.net/Publications/Online-Paper-Repository/AERA-Online-Paper-Repository/Owner/107794
2017Analysing performance in mathematics: The case of immigrant students
Pitsia, V., Karakolidis, A., Emvalotis, A., & Sofianopoulou, C. (2017, March). Analysing performance in mathematics: The case of immigrant students. Paper presented at the 11th Annual International Technology, Education and Development Conference (pp. 4829–4835). https://doi.org/10.21125/inted.2017.1127

Αναφορές

ΈτοςΔημοσίευση
2019Μια ανάλυση των αποτελεσμάτων του PISA 2015: Οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών και οι παράγοντες που τις επηρεάζουν
Σοφιανοπούλου, Χ., Εμβαλωτής, Α., Καρακολίδης, A., & Πίτσια, Β. (2019). Μια ανάλυση των αποτελεσμάτων του PISA 2015: Οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών και οι παράγοντες που τις επηρεάζουν. Αθήνα, Ελλάδα: διαΝΕΟσις – Οργανισμός Έρευνας και Ανάλυσης.
2017Έκθεση αποτελεσμάτων του διεθνούς προγράμματος PISA 2015 για την αξιολόγηση των μαθητών στην Ελλάδα (Programme for International Student Assessment)
Σοφιανοπούλου, Χ., Εμβαλωτής, Α., Πίτσια, Β., & Καρακολίδης, A. (2017). Έκθεση αποτελεσμάτων του διεθνούς προγράμματος PISA 2015 για την αξιολόγηση των μαθητών στην Ελλάδα (Programme for International Student Assessment). Αθήνα, Ελλάδα: Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Επαγγελματική εμπειρία

2020 – παρόνPsychometrician, Accenture, Ιρλανδία
2018 – παρόνStatistical consultant, Παγκόσμια Τράπεζα (World Bank Group)
2016 – παρόνΒοηθός έρευνας, Institute of Education, Dublin City University, Ιρλανδία
2016 – 2017Βοηθός έρευνας, National College of Ireland, Ιρλανδία

Ερευνητικά έργα

2019 – παρόνErasmus+ project Disentangling Inclusion in Primary Physical Education (DIPPE), Dublin City University, Ιρλανδία – Ανάπτυξη εργαλείου συλλογής δεδομένων, κωδικοποίηση, εισαγωγή, διαχείριση και ανάλυση δεδομένων πιλοτικής και κύριας συλλογής δεδομένων και συγγραφή έκθεσης και επιστημονικών άρθρων
2017 – παρόνChildren’s Research Network Prevention and Early Intervention Research Initiative, Ιρλανδία – Σχεδιασμός και οργάνωση ερευνητικού έργου, διαχείριση και ανάλυση δεδομένων, συγγραφή εκθέσεων και επιστημονικών άρθρων
2019 – 2020Ανάλυση δεδομένων του διεθνούς προγράμματος PISA 2015 για την Ελλάδα, διαΝΕΟσις – Οργανισμός Έρευνας και Ανάλυσης, Ελλάδα – Διαχείριση και ανάλυση δεδομένων και συγγραφή έκθεσης
2018 – 2020Ανάπτυξη εργαλείου μέτρησης επίγνωσης εκφοβισμού στον εργασιακό χώρο, Centre for Assessment Research, Policy and Practice in Education (CARPE) & National Anti-Bullying Research and Resource Centre, Dublin City University, Ιρλανδία
2018Έρευνα για τις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με το νέο πρόγραμμα σπουδών για τη γλώσσα και τα μαθηματικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην Ιρλανδία, Educational Research Centre (ERC) & National Council for Curriculum and Assessment (NCCA), Ιρλανδία – Διαχείριση και ανάλυση δεδομένων και συγγραφή έκθεσης
2017Ανάλυση δεδομένων του διεθνούς προγράμματος PISA 2015 για την Ελλάδα, Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), Ελλάδα – Διαχείριση και ανάλυση δεδομένων και συγγραφή έκθεσης
2016 – 2020Write to Read, Institute of Education, Dublin City University, Ιρλανδία – Κωδικοποίηση, εισαγωγή, διαχείριση και ανάλυση δεδομένων και συγγραφή εκθέσεων
2014Health Behaviour in School-aged Children (HBSC) survey, Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ), Ελλάδα – Συλλογή δεδομένων

Εκπαίδευση

2017 – 2020Διδακτορικό δίπλωμα (PhD) στην Εκπαιδευτική Αξιολόγηση, School of Policy and Practice, Institute of Education, Dublin City University (DCU), Ιρλανδία – Υποτροφία Διδακτορικών Σπουδών από το Ιρλανδικό Ερευνητικό Συμβούλιο της Κυβέρνησης της Ιρλανδίας
Τίτλος διατριβής: Investigating high achievement in mathematics and science in Ireland: An in-depth analysis of national and international assessment data
2014 – 2015Μεταπτυχιακό δίπλωμα (MSc) στις Ποσοτικές Μεθόδους και Στατιστική Ανάλυση στην Εκπαίδευση, School of Education, Queen’s University Belfast (QUB), Ηνωμένο Βασίλειο
Τίτλος διατριβής: Examining the role of students’ self-beliefs, motivation and attitudes in mathematics achievement: A multilevel analysis of the Greek Programme for International Student Assessment 2012 data
2010 – 2014Πτυχίο (BEd) στις Επιστήμες της Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ελλάδα
Τίτλος διατριβής: Επιχειρώντας διαθεματικές προσεγγίσεις με τη βοήθεια του Google Earth

Υποτροφίες, επιχορηγήσεις έρευνας και βραβεία

2019 & 2020Postgraduate Student Research Travel Award, Institute of Education, Dublin City University, Ιρλανδία
2018Υποτροφία Διδακτορικών Σπουδών, Ιρλανδικό Ερευνητικό Συμβούλιο, Κυβέρνηση της Ιρλανδίας, Ιρλανδία
2017Ερευνητική επιχορήγηση 10,000€ – Atlantic Philanthropies, Children’s Research Network Prevention and Early Intervention Research Initiative, Ιρλανδία
2015Degree Plus, Queen’s University Belfast, Ηνωμένο Βασίλειο
2015Academic Skills Certificate, Queen’s University Belfast, Ηνωμένο Βασίλειο
2020 – παρόνΣυνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας & Πανεπιστήμιο Πατρών – Μάθημα «Μέτρηση και αξιολόγηση στην ειδική εκπαίδευση»
2018 – 2020Διδάσκουσα, Dublin City University, Ιρλανδία – Διεξαγωγή εργαστηριακών σεμιναρίων για μεταπτυχιακούς φοιτητές, διδακτορικούς φοιτητές και ακαδημαϊκό προσωπικό στη χρήση του προγράμματος στατιστικής ανάλυσης SPSS
2017 – 2018Διδάσκουσα, Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Διεπιστημονική Προσέγγιση των Φυσικών Επιστημών, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών στην Εκπαίδευση – STEM Education», Πανεπιστήμιο Πατρών & Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Μάθημα «Ερευνητικές μέθοδοι και στατιστική ΙΙ»