Διεύθυνση Αλληλογραφίας:
Ιρλανδία
Τηλέφωνο Επικοινωνίας:
E-mail:
URL:
pitsiavasiliki@gmail.com
Η Δρ Βασιλική Πίτσια είναι Ερευνήτρια στο Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας (Educational Research Centre) της Ιρλανδίας, με εξειδίκευση στις ποσοτικές μεθόδους έρευνας και τις αναλύσεις δεδομένων. Εμπλέκεται σε εθνικές και διεθνείς αξιολογήσεις μεγάλης κλίμακας, όπως η Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS), η Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS) και η National Assessments of Mathematics and English Reading (NAMER). Παράλληλα, είναι μέλος της συντακτικής επιτροπής του επιστημονικού περιοδικού Irish Journal of Education, εργάζεται ως σύμβουλος στην Παγκόσμια Τράπεζα και διδάσκει μαθήματα ερευνητικής μεθοδολογίας, στατιστικής ανάλυσης, μέτρησης και αξιολόγησης σε ιδρύματα της Ελλάδας και του εξωτερικού. Το επιστημονικό της έργο έχει προσελκύσει υποτροφίες, συμπεριλαμβανομένης της Υποτροφίας του Ιρλανδικού Ερευνητικού Συμβουλίου της Κυβέρνησης της Ιρλανδίας, και βραβεία, όπως το AEA-Europe Kathleen Tattersall New Assessment Researcher Award, και έχει δημοσιευθεί σε συλλογικούς τόμους, έγκριτα εθνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά και πρακτικά εθνικών και διεθνών συνεδρίων. Η Βασιλική είναι απόφοιτη του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, με μεταπτυχιακό στον τομέα των ποσοτικών μεθόδων έρευνας και στατιστικών αναλύσεων στην εκπαίδευση από το Queen’s University Belfast του Ηνωμένου Βασιλείου και διδακτορικό στον τομέα της εκπαιδευτικής αξιολόγησης από το Dublin City University της Ιρλανδίας. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται σε θέματα ερευνητικής μεθοδολογίας, ανάλυσης δεδομένων, μέτρησης και αξιολόγησης.
Ερευνητικά Ενδιαφέροντα
Στατιστική ανάλυση δεδομένων
Εκπαιδευτικές αξιολογήσεις μεγάλης κλίμακας
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων
Ψυχομετρική υποστήριξη στην ανάπτυξη αξιολογήσεων
Κεφάλαια βιβλίων
Έτος | Δημοσίευση |
---|---|
2022 | Multilevel modelling of international large-scale assessment data Karakolidis, A., Pitsia, V., & Cosgrove, J. (2022). Multilevel modelling of international large-scale assessment data. In M. S. Khine (Ed.), Methodology for Multilevel Modeling in Educational Research (pp. 141–159). Springer. https://doi.org/10.1007/978-981-16-9142-3_8 |
Δημοσιεύσεις σε διεθνή και ελληνικά περιοδικά με κριτές
Έτος | Δημοσίευση |
---|---|
2024 | Factors associated with STEM career expectations of Greek 15-year-old students Pagkratidou, M., Michailides, M., Pitsia, V., Karakolidis, A. (2024). Factors associated with STEM career expectations of Greek 15-year-old students. Journal for STEM Education Research. https://doi.org/10.1007/s41979-024-00124-1 |
2024 | High achievement in mathematics and science among students in Ireland: An in-depth analysis of international large-scale assessment data since 2000 Pitsia, V., Lysaght, Z., O’Leary, M., & Shiel, G. (2024). High achievement in mathematics and science among students in Ireland: An in-depth analysis of international large-scale assessment data since 2000. Irish Educational Studies, 43(2), 207–236. https://doi.org/10.1080/03323315.2022.2061563 |
2023 | School readiness of five-year-old children from socio-economically disadvantaged areas: Evidence from the Preparing for Life evaluation Pitsia, V., & Kent, G. (2023). School readiness of five-year-old children from socio-economically disadvantaged areas: Evidence from the Preparing for Life evaluation. Irish Educational Studies, 42(3), 359–379. https://doi.org/10.1080/03323315.2021.1964567 |
2022 | Boys’ underachievement in mathematics and science: An analysis of national and international assessment data from the Kingdom of Saudi Arabia Elsayed, M. A. A., Clerkin, A., Pitsia, V., Aljabri, N., & Al-Harbi, K. (2022). Boys’ underachievement in mathematics and science: An analysis of national and international assessment data from the Kingdom of Saudi Arabia. Large-scale Assessments in Education, 10. https://doi.org/10.1186/s40536-022-00141-9 |
2022 | Examining high achievement in mathematics and science among post-primary students in Ireland: A multilevel binary logistic regression analysis of PISA data Pitsia, V. (2022). Examining high achievement in mathematics and science among post-primary students in Ireland: A multilevel binary logistic regression analysis of PISA data. Large-scale Assessments in Education, 10. https://doi.org/10.1186/s40536-022-00131-x |
2021 | High achievement in mathematics and science: A chronology of relevant educational policy and findings from large-scale assessments in Ireland, 1995 to the present day Pitsia, V., & Lysaght, Z. (2021). High achievement in mathematics and science: A chronology of relevant educational policy and findings from large-scale assessments in Ireland, 1995 to the present day. Irish Journal of Education, 44(4), 1–20. www.erc.ie/ije |
2021 | Investigating the use of assessment data by primary school teachers: Insights from a large-scale survey in Ireland Pitsia, V., Karakolidis, A., & Lehane, P. (2021). Investigating the use of assessment data by primary school teachers: Insights from a large-scale survey in Ireland. Educational Assessment, 26(3), 145–162. https://doi.org/10.1080/10627197.2021.1917358 |
2021 | The influence of a teachers’ professional development programme on primary school students’ understanding of and attitudes towards sustainability Murphy, C., Mallon, B., Smith, G., Kelly, O., Pitsia, V., & Martinez Sainz, G. (2021). The influence of a teachers’ professional development programme on primary school students’ understanding of and attitudes towards sustainability. Environmental Education Research. https://doi.org/10.1080/13504622.2021.1889470 |
2020 | The association of individual and contextual variables with bullying victimisation: A cross-national comparison between Ireland and Lithuania Pitsia, V., & Mazzone, A. (2020). The association of individual and contextual variables with bullying victimisation: A cross-national comparison between Ireland and Lithuania. European Journal of Psychology of Education. https://doi.org/10.1007/s10212-020-00514-0 |
2020 | Exploring the interpersonal dimension of teaching in an Irish post-primary context Scully, D., Pitsia, V., & Karakolidis, A. (2020). Exploring the interpersonal dimension of teaching in an Irish post-primary context. Irish Educational Studies, 39(3), 355-374. https://doi.org/10.1080/03323315.2019.1697947 |
2019 | The case of high motivation and low achievement in science: What is the role of students’ epistemic beliefs? Karakolidis, A., Pitsia, V., & Emvalotis, A. (2019). The case of high motivation and low achievement in science: What is the role of students’ epistemic beliefs? International Journal of Science Education, 41(11), 1457-1474. https://doi.org/10.1080/09500693.2019.1612121 |
2018 | Gender differences in cognitive development and school readiness: Findings from a randomised controlled trial of children from communities of socio-economic disadvantage in Ireland Kent, G., & Pitsia, V. (2018). Gender differences in cognitive development and school readiness: Findings from a randomised controlled trial of children from communities of socio-economic disadvantage in Ireland. Children’s Research Digest, 5(3). ISSN 209—728X |
2018 | Cognitive development during early childhood: insights from families living in areas of socio-economic disadvantage Kent, G., Pitsia, V., & Colton, G. (2018). Cognitive development during early childhood: insights from families living in areas of socio-economic disadvantage. Early Child Development and Care. https://doi.org/10.1080/03004430.2018.1543665 |
2018 | A comparison of the home learning environment of families at risk of socio-economic disadvantage to national norms in Ireland Kent, G., & Pitsia, V. (2018). A comparison of the home learning environment of families at risk of socio-economic disadvantage to national norms in Ireland. Irish Educational Studies, 37(4), 505-521. https://doi.org/10.1080/03323315.2018.1471409 |
2018 | The state-of-the-art in digital technology-based assessment O’Leary, M., Scully, D., Karakolidis, A., & Pitsia, V. (2018). The state-of-the-art in digital technology-based assessment. European Journal of Education, 53(2), 160-175. https://doi.org/10.1111/ejed.12271 |
2017 | The role of students’ self-beliefs, motivation and attitudes in predicting mathematics achievement: A multilevel analysis of the Programme for International Student Assessment data Pitsia, V., Biggart, A., & Karakolidis, A. (2017). The role of students’ self-beliefs, motivation and attitudes in predicting mathematics achievement: A multilevel analysis of the Programme for International Student Assessment data. Learning and Individual Differences, 55, 163–173. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2017.03.014 |
2016 | Examining students’ achievement in mathematics: A multilevel analysis of the Programme for International Student Assessment (PISA) 2012 data for Greece Karakolidis, A., Pitsia, V., & Emvalotis, A. (2016). Examining students’ achievement in mathematics: A multilevel analysis of the Programme for International Student Assessment (PISA) 2012 data for Greece. International Journal of Educational Research, 79, 106–115. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2016.05.013 |
2016 | Mathematics low achievement in Greece: A multilevel analysis of the Programme for International Student Assessment (PISA) 2012 Karakolidis, A., Pitsia, V., & Emvalotis, A. (2016). Mathematics low achievement in Greece: A multilevel analysis of the Programme for International Student Assessment (PISA) 2012. Themes in Science and Technology Education, 9(1), 3–24. |
2016 | Επιχειρώντας διαθεματικές προσεγγίσεις με τη βοήθεια του Google Earth Πίτσια, Β., Καρακολίδης, Α., & Εμβαλωτής, Α. (2016). Επιχειρώντας διαθεματικές προσεγγίσεις με τη βοήθεια του Google Earth. Επιστήμες Αγωγής, (3), 177-197. |
Ενδεικτικές δημοσιεύσεις σε διεθνή συνέδρια
Έτος | Δημοσίευση |
---|---|
2023 | Investigating high achievement in mathematics and science in Ireland: An in-depth analysis of national and international assessment data Pitsia, V. (2023, November). Investigating high achievement in mathematics and science in Ireland: An in-depth analysis of national and international assessment data. Keynote speech at the 24th Annual Conference of the Association for Educational Assessment (AEA)-Europe, Valetta, Malta. |
2023 | International large-scale assessments of mathematics achievement in Ireland Pitsia, V. (2023, October). International large-scale assessments of mathematics achievement in Ireland. Panel discussion paper presented at of the 9th Conference on Research in Mathematics Education in Ireland (MEI), Dublin, Ireland. https://zenodo.org/records/10032851 |
2023 | Implementation of data collection procedures in Ireland to derive teacher-centric weights in TIMSS Pitsia, V., Clerkin, A., Denner, S., & McHugh, G. (2023, June). Implementation of data collection procedures in Ireland to derive teacher-centric weights in TIMSS. Paper presented at the 10th International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) International Research Conference (IRC), Dublin, Ireland. |
2023 | Student self-beliefs, attitudes, academic resilience and vulnerability: Evidence from Australia, England, Ireland, and the United States Pitsia, V., & Perkins, R. (2023, June). Student self-beliefs, attitudes, academic resilience and vulnerability: Evidence from Australia, England, Ireland, and the United States. Paper presented at the 10th International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) International Research Conference (IRC), Dublin, Ireland. |
2023 | Boys’ underachievement in mathematics and science: Analysing TIMSS data from the Kingdom of Saudi Arabia Elsayed, M. A. A., Clerkin, A., Pitsia, V.,Aljabri, N., & Al-Harbi, K. (2023, June). Boys’ underachievement in mathematics and science: Analysing TIMSS data from the Kingdom of Saudi Arabia. Paper presented at the 10th International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) International Research Conference (IRC), Dublin, Ireland. |
2022 | Παράγοντες που συσχετίζονται με τις προθέσεις μαθητών να ακολουθήσουν επαγγέλματα STEM από την έρευνα PISA στην Ελλάδα Παγκρατίδου, M., Μιχαηλίδης, M., Πίτσια, B., & Kαρακολίδης, A. (2022, Οκτώβριος). Παράγοντες που συσχετίζονται με τις προθέσεις μαθητών να ακολουθήσουν επαγγέλματα STEM από την έρευνα PISA στην Ελλάδα. Αναρτημένη ανακοίνωση στο 18ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας, Αθήνα, Ελλάδα. |
2021 | Identifying factors predicting teachers’ use of assessment data: Findings from a national large-scale survey of primary teachers in Ireland Lehane, P., Pitsia, V., & Karakolidis, A. (2021). Identifying factors predicting teachers’ use of assessment data: Findings from a national large-scale survey of primary teachers in Ireland. Paper accepted for publication at the European Conference on Educational Research 2021. |
2021 | Using PISA data to examine high-achieving students’ characteristics Pitsia, V. (2021, November). Using PISA data to examine high-achieving students’ characteristics. Paper presented at the 22nd Annual Conference of the Association for Educational Assessment (AEA)-Europe. |
2020 | Are we meeting the needs of high achievers? A closer look at PISA, TIMSS and PIRLS data for Ireland Pitsia, V., Lysaght, Z., Shiel, G., & O’Leary, M. (2020, September). Are we meeting the needs of high achievers? A closer look at PISA, TIMSS and PIRLS data for Ireland. Paper presented at the Educational Studies Association of Ireland Conference 2020. |
2020 | A multilevel binary logistic regression analysis of mathematics and science achievement in TIMSS 2015 in an Irish post-primary context Pitsia, V., O’Leary, M., & Shiel, G. (2020). A multilevel binary logistic regression analysis of mathematics and science achievement in TIMSS 2015 in an Irish post-primary context. Paper accepted for publication at the European Conference on Educational Research 2020 (conference cancelled due to COVID-2019). |
2020 | Characteristics of high achievers: A multilevel logistic regression analysis of PISA mathematics and science data Pitsia, V. (2020). Characteristics of high achievers: A multilevel logistic regression analysis of PISA mathematics and science data. Paper accepted for publication at the American Educational Research Association (AERA) 2020 Annual Meeting (conference cancelled due to COVID-2019). |
2019 | What do international large-scale assessments tell us about high achievement in mathematics and science, with specific reference to Ireland and some comparison countries? Pitsia, V., O’Leary, M., Shiel, G., & Lysaght, Z. (2019, November). What do international large-scale assessments tell us about high achievement in mathematics and science, with specific reference to Ireland and some comparison countries? Paper presented at the 20th Annual Meeting of the Association for Educational Assessment (AEA) – Europe, Lisbon, Portugal. |
2019 | High achievement in mathematics and science: A multilevel analysis of TIMSS 2015 data for Ireland Pitsia, V., Karakolidis, A., & Shiel, G. (2019, June). High achievement in mathematics and science: A multilevel analysis of TIMSS 2015 data for Ireland. Paper presented at the 8th International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) International Research Conference (IRC-2019), Copenhagen, Denmark. |
2018 | Preparing for the transition to primary school; predictors of school readiness behaviours of five-year-old children from areas of socio-economic disadvantage Kent, G., Pitsia, V., & Colton, G. (2018, November). Preparing for the transition to primary school; predictors of school readiness behaviours of five-year-old children from areas of socio-economic disadvantage. Paper presented at the 48th Annual Conference of the Psychological Society of Ireland, Wexford, Ireland. |
2018 | Accounting for differences in cognitive development at four years of age; a preliminary investigation Kent, G., Pitsia, V., & Colton, G. (2018, September). Accounting for differences in cognitive development at four years of age; a preliminary investigation. Paper presented at the British Psychological Society Developmental Psychology Section Annual Conference 2018, Liverpool, United Kingdom. |
2018 | A cross-cultural study of high school teachers’ tacit knowledge of interpersonal skills Stemler, S., Elliott, J., O’Leary, M. Scully, D., Karakolidis, A., & Pitsia, V. (2018, April). A cross-cultural study of high school teachers’ tacit knowledge of interpersonal skills. Paper presented at the American Educational Research Association 2018 Annual Meeting. Available at: http://www.aera.net/Publications/Online-Paper-Repository/AERA-Online-Paper-Repository/Owner/107794 |
2017 | Analysing performance in mathematics: The case of immigrant students Pitsia, V., Karakolidis, A., Emvalotis, A., & Sofianopoulou, C. (2017, March). Analysing performance in mathematics: The case of immigrant students. Paper presented at the 11th Annual International Technology, Education and Development Conference (pp. 4829–4835). https://doi.org/10.21125/inted.2017.1127 |
Αναφορές
Έτος | Δημοσίευση |
---|---|
2019 | Μια ανάλυση των αποτελεσμάτων του PISA 2015: Οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών και οι παράγοντες που τις επηρεάζουν Σοφιανοπούλου, Χ., Εμβαλωτής, Α., Καρακολίδης, A., & Πίτσια, Β. (2019). Μια ανάλυση των αποτελεσμάτων του PISA 2015: Οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών και οι παράγοντες που τις επηρεάζουν. Αθήνα, Ελλάδα: διαΝΕΟσις – Οργανισμός Έρευνας και Ανάλυσης. |
2017 | Έκθεση αποτελεσμάτων του διεθνούς προγράμματος PISA 2015 για την αξιολόγηση των μαθητών στην Ελλάδα (Programme for International Student Assessment) Σοφιανοπούλου, Χ., Εμβαλωτής, Α., Πίτσια, Β., & Καρακολίδης, A. (2017). Έκθεση αποτελεσμάτων του διεθνούς προγράμματος PISA 2015 για την αξιολόγηση των μαθητών στην Ελλάδα (Programme for International Student Assessment). Αθήνα, Ελλάδα: Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. |
Επαγγελματική εμπειρία
2020 – παρόν | Psychometrician, Accenture, Ιρλανδία |
2018 – παρόν | Statistical consultant, Παγκόσμια Τράπεζα (World Bank Group) |
2016 – παρόν | Βοηθός έρευνας, Institute of Education, Dublin City University, Ιρλανδία |
2016 – 2017 | Βοηθός έρευνας, National College of Ireland, Ιρλανδία |
Ερευνητικά έργα
2019 – παρόν | Erasmus+ project Disentangling Inclusion in Primary Physical Education (DIPPE), Dublin City University, Ιρλανδία – Ανάπτυξη εργαλείου συλλογής δεδομένων, κωδικοποίηση, εισαγωγή, διαχείριση και ανάλυση δεδομένων πιλοτικής και κύριας συλλογής δεδομένων και συγγραφή έκθεσης και επιστημονικών άρθρων |
2017 – παρόν | Children’s Research Network Prevention and Early Intervention Research Initiative, Ιρλανδία – Σχεδιασμός και οργάνωση ερευνητικού έργου, διαχείριση και ανάλυση δεδομένων, συγγραφή εκθέσεων και επιστημονικών άρθρων |
2019 – 2020 | Ανάλυση δεδομένων του διεθνούς προγράμματος PISA 2015 για την Ελλάδα, διαΝΕΟσις – Οργανισμός Έρευνας και Ανάλυσης, Ελλάδα – Διαχείριση και ανάλυση δεδομένων και συγγραφή έκθεσης |
2018 – 2020 | Ανάπτυξη εργαλείου μέτρησης επίγνωσης εκφοβισμού στον εργασιακό χώρο, Centre for Assessment Research, Policy and Practice in Education (CARPE) & National Anti-Bullying Research and Resource Centre, Dublin City University, Ιρλανδία |
2018 | Έρευνα για τις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με το νέο πρόγραμμα σπουδών για τη γλώσσα και τα μαθηματικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην Ιρλανδία, Educational Research Centre (ERC) & National Council for Curriculum and Assessment (NCCA), Ιρλανδία – Διαχείριση και ανάλυση δεδομένων και συγγραφή έκθεσης |
2017 | Ανάλυση δεδομένων του διεθνούς προγράμματος PISA 2015 για την Ελλάδα, Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), Ελλάδα – Διαχείριση και ανάλυση δεδομένων και συγγραφή έκθεσης |
2016 – 2020 | Write to Read, Institute of Education, Dublin City University, Ιρλανδία – Κωδικοποίηση, εισαγωγή, διαχείριση και ανάλυση δεδομένων και συγγραφή εκθέσεων |
2014 | Health Behaviour in School-aged Children (HBSC) survey, Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ), Ελλάδα – Συλλογή δεδομένων |
Εκπαίδευση
2017 – 2020 | Διδακτορικό δίπλωμα (PhD) στην Εκπαιδευτική Αξιολόγηση, School of Policy and Practice, Institute of Education, Dublin City University (DCU), Ιρλανδία – Υποτροφία Διδακτορικών Σπουδών από το Ιρλανδικό Ερευνητικό Συμβούλιο της Κυβέρνησης της Ιρλανδίας Τίτλος διατριβής: Investigating high achievement in mathematics and science in Ireland: An in-depth analysis of national and international assessment data |
2014 – 2015 | Μεταπτυχιακό δίπλωμα (MSc) στις Ποσοτικές Μεθόδους και Στατιστική Ανάλυση στην Εκπαίδευση, School of Education, Queen’s University Belfast (QUB), Ηνωμένο Βασίλειο Τίτλος διατριβής: Examining the role of students’ self-beliefs, motivation and attitudes in mathematics achievement: A multilevel analysis of the Greek Programme for International Student Assessment 2012 data |
2010 – 2014 | Πτυχίο (BEd) στις Επιστήμες της Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ελλάδα Τίτλος διατριβής: Επιχειρώντας διαθεματικές προσεγγίσεις με τη βοήθεια του Google Earth |
Υποτροφίες, επιχορηγήσεις έρευνας και βραβεία
2019 & 2020 | Postgraduate Student Research Travel Award, Institute of Education, Dublin City University, Ιρλανδία |
2018 | Υποτροφία Διδακτορικών Σπουδών, Ιρλανδικό Ερευνητικό Συμβούλιο, Κυβέρνηση της Ιρλανδίας, Ιρλανδία |
2017 | Ερευνητική επιχορήγηση 10,000€ – Atlantic Philanthropies, Children’s Research Network Prevention and Early Intervention Research Initiative, Ιρλανδία |
2015 | Degree Plus, Queen’s University Belfast, Ηνωμένο Βασίλειο |
2015 | Academic Skills Certificate, Queen’s University Belfast, Ηνωμένο Βασίλειο |
2020 – παρόν | Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας & Πανεπιστήμιο Πατρών – Μάθημα «Μέτρηση και αξιολόγηση στην ειδική εκπαίδευση» |
2018 – 2020 | Διδάσκουσα, Dublin City University, Ιρλανδία – Διεξαγωγή εργαστηριακών σεμιναρίων για μεταπτυχιακούς φοιτητές, διδακτορικούς φοιτητές και ακαδημαϊκό προσωπικό στη χρήση του προγράμματος στατιστικής ανάλυσης SPSS |
2017 – 2018 | Διδάσκουσα, Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Διεπιστημονική Προσέγγιση των Φυσικών Επιστημών, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών στην Εκπαίδευση – STEM Education», Πανεπιστήμιο Πατρών & Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Μάθημα «Ερευνητικές μέθοδοι και στατιστική ΙΙ» |