Μενού Κλείσιμο

Βιογραφικό Σαργιώτη

Αικατερίνη Σαργιώτη

Υποψήφια Διδάκτορας
Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Βοηθός έρευνας
National Anti-Bullying Research and Resource Centre
Dublin City University, Ιρλανδία

Διεύθυνση Αλληλογραφίας:

Anti-bullying Research and Resource Centre
St Patrick’s Campus
Drumcondra
Dublin 9, Ireland

Τηλέφωνο Επικοινωνίας:
E-mail:
URL:

+353 1 700 9001
a.sargioti@uoi.gr

Η Αικατερίνη Σαργιώτη είναι υποψήφια διδάκτορας του Παιδγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Η διδακτορική της έρευνα στοχεύει στην ανάπτυξη και εγκυροποίηση ενός εργαλείου μέτρησης επιστημονικού εγγραμματισμού μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι απόφοιτος του Παιδaγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, στο οποίο ολοκλήρωσε και τις μεταπτυχιακές της σπουδές. Στο μεταπτυχιακό της χρησιμοποίησε θέματα του PISA και του TIMSS για να μετρήσει επίπεδα επιστημονικού εγγραμματισμού φοιτητών παιδαγωγικού τμήματος. Η Αικατερίνη Σαργιώτη έχει εργαστεί ως βοηθός έρευνας στο Kέντρο για την Καταπολέμηση του Εκφοβισμού (Anti-Bullying Centre) του Dublin City University στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας στον τομέα της μεθοδολογίας έρευνας και ανάλυσης δεδομένων. Στα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εντάσσονται ζητήματα επιστημονικού εγγραμματισμού, αξιολογήσεων μεγάλης κλίμακας, μεθόδων εκπαιδευτικής έρευνας και στατιστικής ανάλυσης δεδομένων.

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα

• Επιστημονικός εγγραμματισμός
• Μέθοδοι εκπαιδευτικής έρευνας
• Στατιστική ανάλυση δεδομένων
• Αξιολογήσεις μεγάλης κλίμακας

Ερευνητικά προγράμματα

ΤίτλοςΣώμα χρηματοδότησηςΔιάρκειαΡόλος
FUSE; Anti-Bullying and Online Safety ProgrammeFacebook2019 – ΣήμεραΒοηθός έρευνας

Βιβλία

ΈτοςΒιβλίο
2024Επιστημονικός εγγραμματισμός (scientific literacy): Προσπάθεια εννοιολόγησης και λειτουργικοποίησης μιας συγκεχυμένης έννοιας
Σαργιώτη, Α., & Εμβαλωτής, Α. (2024). Επιστημονικός εγγραμματισμός (scientific literacy): Προσπάθεια εννοιολόγησης και λειτουργικοποίησης μιας συγκεχυμένης έννοιας. Στο Α. Μπρούζος, Α. Εμβαλωτής & Τ. Κολυμπάρη (Επ.), Συμβολές και στάσεις στις επιστήμες της αγωγής (σσ. 397-430). Εκδόσεις Γρηγόρη.
2020Εισαγωγή στην ανάλυση εμπειρικών δεδομένων εκπαιδευτικής έρευνας: Εφαρμογές στην R
Εμβαλωτής, Α., & Σαργιώτη, Α. (2020). Εισαγωγή στην ανάλυση εμπειρικών δεδομένων εκπαιδευτικής έρευνας: Εφαρμογές στην R. Εκδόσεις Πεδίο. ISBN – 978-960-635-086-3

Δημοσιεύσεις σε έγκριτα διεθνή και εθνικά περιοδικά

ΈτοςΔημοσίευση
υπό δημοσίευσηΑνάπτυξη και Πιλοτική Εφαρμογή Εργαλείου Μέτρησης Επιστημονικού Εγγραμματισμού Μαθητών Δημοτικού
Sargioti, A., & Emvalotis, A. Ανάπτυξη και Πιλοτική Εφαρμογή Εργαλείου Μέτρησης Επιστημονικού Εγγραμματισμού Μαθητών Δημοτικού. Έρευνα για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία. (υπό δημοσίευση).
2024A Test of Dublin Anti-bullying Self-Efficacy Scale for teachers (DABSE-T)
Feijóo Sanmartin, S., Kuldas, S., Sargioti, A., Kinahan, A., Heaney, D., Gorman, A., & O’Higgins Norman, J. (2024). A Test of Dublin Anti-bullying Self-Efficacy Scale for teachers (DABSE-T). International Journal of Bullying Prevention. https://doi.org/10.1007/s42380-024-00246-5
2023Sexting behaviour among adolescents: Do friendship quality and social competence matter?
Foody, M., Kuldas, S., Sargioti, A., Mazzone, A., & O’Higgins Norman, J. (2023). Sexting behaviour among adolescents: Do friendship quality and social competence matter? Computers in Human Behavior, 142. https://doi.org/10.1016/j.chb.2023.107651
2023Dublin Anti-Bullying Self-Efficacy Scales: Bifactor and Item Response Theory Models
Kuldas, S., Sargioti, A., & O’Higgins Norman, J. (2023). Dublin Anti-Bullying Self-Efficacy Scales: Bifactor and Item Response Theory Models. Journal of Interpersonal Violence. https://doi.org/10.1177/08862605231155137
2023A Transactional Framework of Parenting for Children’s Internet Use: A Narrative Review of Parental Self-Efficacy, Mediation, and Awareness of Online Risks
Kuldas, S., Sargioti, A., O’Higgins Norman, J., & Staksrud, E. (2023). A Transactional Framework of Parenting for Children’s Internet Use: A Narrative Review of Parental Self-Efficacy, Mediation, and Awareness of Online Risks. International Journal of Communication, 17, 1717-1736. https://ijoc.org/index.php/ijoc/article/view/19336/4075
2023Are confident parents really aware of their child’s online risks? a conceptual model and validation of parental awareness, mediation, and self-efficacy scales
Kuldas, S., Sargioti, A., Staksrud, E., Heaney, D., & O’Higgins Norman, J. (2023). Are confident parents really aware of their child’s online risks? a conceptual model and validation of parental awareness, mediation, and self-efficacy scales. International Journal of Bullying Prevention. https://doi.org/10.1007/s42380-023-00157-x
2023FUSE anti-bullying and online safety programme: measuring self-efficacy amongst post-primary students
O’Higgins Norman, J., Viejo Otero, P., Kinahan, A., Canning, C., Heaney, D., & Sargioti, A. (2023). FUSE anti-bullying and online safety programme: measuring self-efficacy amongst post-primary students. Irish Educational Studies. https://doi.org/10.1080/03323315.2023.2174573
2023Dublin Anti-Bullying Self-Efficacy Models and Scales: Development and Validation
Sargioti, A., Kuldas, S., Foody, M., Viejo Otero, P., Kinahan, A., Canning, C., Heaney, D., & O’Higgins Norman, J. (2023). Dublin Anti-Bullying Self-Efficacy Models and Scales: Development and Validation. Journal of Interpersonal Violence, 38(7-8), 5748-5773. https://doi.org/10.1177/08862605221127193
2022Is more time on smartphones associated with less life satisfaction? Children’s internet use, parental mediation, mental health and wellbeing
Milosevic, T., Kuldas, S., Sargioti, A., Laffan, D. A., & O’Higgins Norman, J. (2022). Is more time on smartphones associated with less life satisfaction? Children’s internet use, parental mediation, mental health and wellbeing. Frontiers in Psychology, 12, 698176. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.698176
2021A review and content validation of ten measurement scales for parental mediation of children’s internet use
Kuldas, S., Sargioti, A., Milosevic, T., & O’Higgins Norman, J. (2021). A review and content validation of ten measurement scales for parental mediation of children’s internet use. International Journal of Communication, 15, 4062-4084. https://ijoc.org/index.php/ijoc/article/view/17265/3550
2021Validation of the Thermal Concept Evaluation Test for Greek University Students’ Misconceptions of Thermal Concepts
Stylos, G., Sargioti, A., Mavridis, D., & Kotsis T. K. (2021). Validation of the Thermal Concept Evaluation Test for Greek University Students’ Misconceptions of Thermal Concepts. International Journal of Science Education, 43(2), 247-273. https://doi.org/10.1080/09500693.2020.1865587
2020Attitudes towards Science and the Impact of Epistemic Beliefs on Pre-service Primary Teachers’ Scientific Literacy
Sargioti, A., & Emvalotis, A. (2020). Attitudes towards Science and the Impact of Epistemic Beliefs on Pre-service Primary Teachers’ Scientific Literacy. Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair, 7(1), 174-189. https://doi.org/10.26220/une.3239
Are Confident Parents Really Aware of their Child’s Online Risks? A Conceptual Model of Parental Awareness and Validation of Parental Awareness, Mediation, and Self-Efficacy Scales
Sargioti, A., Kuldas, S., Heaney, D., & O’Higgins Norman, J. (υπό κρίση). Are Confident Parents Really Aware of their Child’s Online Risks? A Conceptual Model of Parental Awareness and Validation of Parental Awareness, Mediation, and Self-Efficacy Scales. Computers in Human Behaviour.
Children’s Internet Use, Self-Reported Life Satisfaction, and Parental Mediation in Europe: An Analysis of the EU Kids Online Dataset
Milosevic, T., Kuldas, S., Sargioti, A., Laffan, D. A., & O’Higgins Norman, J. (υπό κρίση). Children’s Internet Use, Self-Reported Life Satisfaction, and Parental Mediation in Europe: An Analysis of the EU Kids Online Dataset. Information, Children and Youth Services Review.

Δημοσιεύσεις σε συλλογικούς τόμους και τόμους πρακτικών έγκριτων διεθνών και εθνικών συνεδριών

ΈτοςΔημοσίευση
2018Διερεύνηση Πτυχών Επιστημονικού Εγγραμματισμού στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Σαργιώτη, Α. & Εμβαλωτής, Α. (2018). Διερεύνηση Πτυχών Επιστημονικού Εγγραμματισμού στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Στα πρακτικά του 2ου Διεθνούς Συνεδρίου: «Γραμματισμός και Σύγχρονη Κοινωνία: Χώροι, Λόγοι, Πρακτικές», 28-29 Νοεμβρίου 2017 (σσ. 140-157). Λευκωσία, Κύπρος.
2017Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες με φορητές συσκευές: μια βιβλιογραφική επισκόπηση
Ζιώγα, Σ., Καραμάνη, Κ. Π., Κύρου, Θ., Μπαλωμένου, Λ., Μπούσδα, Φ., Νούλη, Ε., Ντάγλα, Ε., Πραμαντιώτη, Ε., Σαργιώτη, Α., Σταμούλη, Ε., & Μικρόπουλος, Α. (2017). Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες με φορητές συσκευές: μια βιβλιογραφική επισκόπηση. Στο Κ. Παπανικολάου, Α. Γόγουλου, Δ. Ζυμπίδης, Α. Λαδιάς, Ι. Τζωρτζάκης, Θ. Μπράτιτσης & Χ. Παναγιωτακόπουλος (Επιμ.), 5ο Πανελλήνιο Συνεδρίο «Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία», 21-23 Απριλίου 2017 (σσ. 15-26). Αθήνα.

Παρουσιάσεις και δημοσιεύσεις σε συνέδρια με κριτές

ΈτοςΔημοσίευση
2023Ανάπτυξη και πιλοτική εφαρμογή εργαλείου μέτρησης επιστημονικού εγγραμματισμού μαθητών δημοτικού
Σαργιώτη, Α. & Εμβαλωτής, Α. (2023, Νοέμβριος). Ανάπτυξη και πιλοτική εφαρμογή εργαλείου μέτρησης επιστημονικού εγγραμματισμού μαθητών δημοτικού [Προφορική παρουσίαση]. Στο 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση: Νέες Τάσεις και Έρευνα στη Μάθηση, τη Διδασκαλία και τις Τεχνολογίες στις Φυσικές Επιστήμες, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιωάννινα, Ελλάδα. https://doi.org/10.12681/codiste.5922
2023Comparison of student and teacher self-efficacy after completion of the FUSE Program
Sargioti, A., Feijóo Sanmartin, S., Kinahan, A., Heaney, D., & O’Higgins Norman, J. (2023, October). Comparison of student and teacher self-efficacy after completion of the FUSE Program [Paper presentation]. The World Anti-Bullying Forum, Raleigh, North Carolina, U.S.A
2023Parental Mediation of Children’s Internet Use Before and After Parental Awareness of Online Risks
Kuldas, S., Sargioti, A., & O’Higgins Norman, J. (2023, October). Parental Mediation of Children’s Internet Use Before and After Parental Awareness of Online Risks [Poster presentation]. The World Anti-Bullying Forum, Raleigh, North Carolina, U.S.A.
2022Sharing self-taken intimate images: Exploring the role of friendship quality and social competence in a sample of adolescents
Sargioti, A., Mazzone, A., Kuldas, S., & Foody, M. (2022, August). Sharing self-taken intimate images: Exploring the role of friendship quality and social competence in a sample of adolescents [Paper presentation]. The 18th Biennial Conference of the European Association for Research on Adolescence, Dublin, Ireland.
2021Teachers’ ability to notice bullying in new school settings
Viejo Otero, P., Sargioti, A., Heaney, D., Canning, C., & O’Higgins Norman, J. (2021, November). Teachers’ ability to notice bullying in new school settings [Paper presentation]. The World Anti-Bullying Forum, Stockholm, Sweden.
Ζιώγα, Σ., Καραμάνη, Κ. Π., Κύρου, Θ., Μπαλωμένου, Λ., Μπούσδα, Φ., Νούλη, Ε., Ντάγλα, Ε., Πραμαντιώτη, Ε.,
2017Διερεύνηση πτυχών Επιστημονικού Εγγραμματισμού στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Σαργιώτη, Α. & Εμβαλωτής, Α. (2017, Νοέμβριος). Διερεύνηση πτυχών Επιστημονικού Εγγραμματισμού στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση [Προφορική παρουσίαση]. Στο 2ο Διεθνές Συνέδριο: Γραμματισμός και Σύγχρονη Κοινωνία: Χώροι, Λόγοι, Πρακτικές, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, Πανεπιστήμιο Κύπρου, Λευκωσία,
Κύπρος.

Εργαστηριακό υλικό

ΈτοςΔημοσίευση
2019PISA. Programme for International Student Assessment. Αποδεσμευμένα θέματα Φυσικών Επιστημών 2000-2015
Εμβαλωτής, Α., & Σαργιώτη, Α. (2019). PISA. Programme for International Student Assessment. Αποδεσμευμένα θέματα Φυσικών Επιστημών 2000-2015. Ιωάννινα: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. ISBN – 978-960-233-243-6

Επαγγελματική εμπειρία

2019 – ΣήμεραΒοηθός έρευνας – FUSE; Anti-Bullying and Online Safety Programme
National Anti-Bullying Research and Resource Centre
Institute of Education, Dublin City University, Ιρλανδία
2018.09 – 2018.12Πρακτική άσκηση
School of STEM Education, Innovation & Global Studies
Institute of Education, Dublin City University, Ιρλανδία
2018.11Βαθμολογητής στα θέματα φυσικών επιστημών και μαθηματικών του PISA
Educational Research Centre (ERC), Δουβλίνο, Ιρλανδία

Εκπαίδευση

2020 – ΣήμεραΥποψήφια Διδάκτορας (PhD)
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Τίτλος διατριβής: «Επιστημονικός εγγραμματισμός μαθητών δημοτικού και γυμνασίου: Ανάπτυξη και εγκυροποίηση ερευνητικού εργαλείου»
2015 – 2018Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (MSc) στις Επιστήμες της Αγωγής με κατεύθυνση «Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση»
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Τίτλος διπλωματικής εργασίας: «Ανίχνευση διαστάσεων επιστημονικού εγγραμματισμού σε φοιτητές Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης»
2010 – 2014Πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (BEd)
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Τίτλος πτυχιακής εργασίας: «Κατασκευή ερωτηματολογίων – διαγωνισμάτων για τη μέτρηση της ικανότητας των μαθητών στα μαθηματικά στις δύο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου»

Υποτροφίες

2022ΕΛΙΔΕΚ – Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας & Καινοτομίας
Υποτροφία στο πλαίσιο της «3ης Προκήρυξης ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. για Υποψήφιους/ες Διδάκτορες» (Αριθμός Υποτροφίας: 83162/114979/β6.ε)
2018Υποτροφία Erasmus+ Πρακτική άσκησης
School of STEM Education, Innovation & Global Studies, Institute of Education, Dublin City University, Ιρλανδία
2021 – ΣήμεραΕργαστηριακός συνεργάτης
Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας ΙΙ
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Διαδικτυακή διδασκαλία τεχνικών στατιστικής ανάλυσης με τη χρήση της γλώσσας προγραμματισμού R σε προπτυχιακούς φοιτητές
2020Διεξαγωγή εργαστηριακών σεμιναρίων
Εισαγωγή στην R
Institute of Education, Dublin City University, Ιρλανδία
Διαδικτυακή διδασκαλία τεχνικών στατιστικής ανάλυσης με τη χρήση της γλώσσας προγραμματισμού R σε μέλη ΔΕΠ του τμήματος
Ανάπτυξη βιντεοδιαλέξεων στην αγγλική γλώσσα για τεχνικές στατιστικής ανάλυσης με τη χρήση της γλώσσας προγραμματισμού R
2019 – ΣήμεραΕργαστηριακός συνεργάτης
Αξιοποίηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην Εκπαιδευτική Έρευνα
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Διαδικτυακή διδασκαλία τεχνικών στατιστικής ανάλυσης με τη χρήση της γλώσσας προγραμματισμού R σε προπτυχιακούς φοιτητές
Ανάπτυξη βιντεοδιαλέξεων για τεχνικές στατιστικής ανάλυσης με τη χρήση της γλώσσας προγραμματισμού R
2018Επικουρικό προσωπικό
Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας ΙΙ
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Διάλεξη για το λογισμικό SPSS σε προπτυχιακούς φοιτητές
Διόρθωση εργαστηριακών ασκήσεων
2017Επικουρικό προσωπικό
Μέθοδοι Έρευνας: Ποσοτικές και Ποιοτικές Προσεγγίσεις
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Παρουσίαση του AMOS σε μεταπτυχιακούς φοιτητές στο μάθημα
Διόρθωση εργαστηριακών ασκήσεων